پلاسمای بوشهر جهانی شد


پلاسمای بوشهر جهانی شد

بوشهر- ایرنا- با تائید نمایندگان ستاد مرکزی انتقال خون ایران و شرکت اتریشی اکتافارما ضمن بررسی پلاسمای بوشهر از نظر کیفیت و استاندارد بین المللی از این پس پلاسمای مازاد این استان با هدف تولید داروی مشتق از پلاسمای ایرانی و برگشت آن به کشور، به اتریش ارسال می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در پی بازرسی های مستمر ستاد مرکزی انتقال خون ایران با حضور معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت ستاد و نماینده وزارت بهداشت اتریش و شرکت اکتافارما در تیرماه جاری پلاسمای بوشهر برای ارسال و تولید دارو از آن و بازگشت به کشور تائید شد.

نرگس عبیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این موفقیت سرآغازی برای تلاش مستمر در زمینه تامین نیازهای کشور از داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی است.

وی بیان کرد: این رسالتی بسیار مهم است که باید بتوانیم تلاش‌ها در انتقال خون را برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به هموطنان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه کنیم.

عبیدی گفت: تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی در کشور می شود.

پلاسمای بوشهر جهانی شد

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر در کشور از هر واحد خون اهدایی چهار فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت و رسوب کرایو تهیه می شود.

وی تاکید کرد: آلبومین و فاکتورهای ۸ و ۹ از جمله داروهای مشتق از پلاسماست که تولید و به کشور ارسال می شود.

عبیدی یادآور شد: استفاده از پلاسمای هر کشور برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما باعث می‌شود از انتقال بیماری‌های نوظهور به مناطق دیگر جلوگیری شود.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه