تروریسم اقتصادی مانع تحقق توسعه پایدار در سوریه است


تروریسم اقتصادی مانع تحقق توسعه پایدار در سوریه است

بشار الجعفری تاکید کرد سیاست‌های برخی دولت‌ها علیه سوریه، تحقق رشد و توسعه پایدار این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد سیاست‌های برخی دولت‌ها علیه سوریه، تحقق رشد و توسعه پایدار این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار الجعفری در همایش سیاسی «رشد و توسعه پایدار» با حضور مقامات بلند پایه، همچنین نشست مسئولان بلند پایه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد گفت: عبور از مشکلات اصلی برای ایجاد توسعه پایدار در سوریه، نیازمند برداشتن محاصره و تروریسم اقتصادی از سوریه و حمایت نکردن از تروریسم و نادیده نگرفتن اشغالگری‌های اسرائیل و اشغال منطقه جولان سوریه است.
وی افزود: ما با هم توافق داریم که اجرای اهداف این طرح در درجه اول، مسئولیت ملی است، اما رویارویی با بیشتر چالش‌هایی که اجرای این اهداف را با مشکل مواجه می‌کند مسئولیتی بین المللی و مشترک بین همه کشور‌های سازمان ملل است. هیچ نوع پیچیدگی و ابهامی در آن وجود ندارد از کسانی که مسئول اجرای این پرونده هستند این سئوالات را مطرح می‌کنم: کشور سوریه که در شرایط استثنایی به سر می‌برد - و نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی سازمان ملل است همانطور که در این پرونده نیز به صراحت آمده است - چگونه می‌تواند مشکلات اصلی محقق کردن رشد و توسعه را پشت سر بگذارد؟! مشکلاتی که ناشی از سیاست‌های برخی از دولت‌هایی است که تحریم‌های اقتصادی یکجانبه‌ای را علیه کشور سوریه برقرار کرده اند به طوری که این تحریم‌های اقتصادی با محاصره و تروریسم اقتصادی افزایش یافته است؛ همچنین در بازسازی سوریه مشکل آفرینی می‌شود و از تروریسم حمایت می‌شود و از آن به عنوان سلاحی سیاسی و نظامی ضد سوریه استفاده می‌شود و اشغالگر‌های اسرائیل و اشغال منطقه جولان سوریه نادیده گرفته می‌شود و از این رژیم نیز حمایت می‌شود.
بشار الجعفری همچنین از سیاست‌های گزینشی برخی جریان‌های بین المللی نیز انتقاد کرد و گفت: این رویکرد‌ها توافق‌های انجام شده را تهدید می‌کند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود امروز و پس از گذشت چهار سال از توجه به پرونده ۲۰۳۰ می‌بینیم برخی از جریان‌های بین المللی از سیاست‌های گزینشی استفاده می‌کنند تا اهداف اصلی این پرونده‌ها را نادیده بگیرند یا از بین ببرند. این اقدامات اهداف توافق‌هایی را که بر اساس آن صورت گرفته است از بین خواهد برد. اگر این روش‌ها ادامه یابد ما هر سال دور هم جمع خواهیم شد تا از نگرانی‌های خود در زمینه کُندی اجرای محقق شدن اهداف رشد و توسعه جهانی بگوییم؛ در مقابل اختلافات و درگیری‌ها و هزینه‌های نظامی در جهان به طور خطرناکی افزایش می‌باید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!