راه گریزی که برخی از نمایندگان جلوی پای دولت قرار دادند/ تخلفات محرز دولت در افزایش حقوق نجومی بگیران و حمایت شائبه‌دار برخی از نمایندگان


راه گریزی که برخی از نمایندگان جلوی پای دولت قرار دادند/ تخلفات محرز دولت در افزایش حقوق نجومی بگیران و حمایت شائبه‌دار برخی از نمایندگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کسانی که می گویند دولت قانونی عمل کرده است همان دوستانی هستند که بند 158 را به صورت غیر قانونی در قانون جاسازی کردند؛ این بند مجوزی شده است برای برای افزایش 5 میلیون تومانی حقوق های 30 میلیونی و 440 هزار تومان هم برای کسی که حداقل حقوق را می گیرند اعمال شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تخلفات دولت در موضوع افزایش حقوق ها اظهار داشت: موضوع افزایش حقوق ها در سال ۱۳۹۸ قصه بی قانونی ها و تخلف ها و نابسامانی ها و بی عدالتی هاست که خواسته و دانسته انجام می پذیرد و که برخی از افراد مجلس را دور می زنند و بی قانونی را نهادینه می کنند.

وی تاکید کرد: عده ای عامدانه و با تغافل و تساهل حقوق میلیونها کارمند حقوق بگیر را که در زندگی روزانه خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند ، زیرپا می گذارند و از نجومی بگیران حمایت می کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با بیان اینکه این ها در همه بحث ها و استدلال ها و مصاحبه ها که انجام می دهند،اصرار برتخلف دارند عنوان کرد: مصاحبه های تشریفاتی بعضی از دوستان در مجلس یا دولت برای سرپوش نهادن به این تخلفات که با استناد و ادله محکم بارها در جلسات و نشست ها به اثبات رسیده است.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات همچنین گفت: در مصاحبه و گفتگوها مصوبه مجلس را نظر شخصی حاجی بابایی برمی شمارند و به این وسیله می‌خواهند جاسازی بند موهوم و تقلبی خود ساخته را قانون جلوه دهند.

حاجی بابایی ضمن انتقاد از همنوایی و هماهنگی این نمایندگان با نوبخت تصریح کرد: این افراد گونه ای عمل می کنند که به مردم القا کنند که قانون درست اجرا شده است و این درحالی است که رئیس مجلس تصویب نامه دولت در حقوق نجومی را ابطال کرده است.

راه گریزی که برخی از نمایندگان جلوی پای دولت قرار دادند

وی با تأکید به این که مواردی وجود دارد که باید به آنها اشاره شود بیان داشت: کسانی که می گویند دولت قانونی عمل کرده است همان دوستانی هستند که بند ۱۵۸ را به صورت غیر قانونی در قانون جاسازی کردند و دولت را در عمل به قانون مبسوط الید کردند؛ این بند مجوزی شده است برای برای افزایش ۵ میلیون تومانی حقوق های ۳۰ میلیونی و ۴۴۰ هزار تومان هم برای کسی که حداقل حقوق را می گیرند اعمال شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با بیان اینکه دومین موردی که باید به آن اشاره شود، نامه ریاست مجلس شورای اسلامی است گفت: این نامه برای مصوبه افزایش حقوق ها توسط دولت، تفسیر جدیدی از ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری است که حدود ۱۰ سال غیر قانونی اجرایی شده است، و باعث حقوق مکتسبه شده بنابراین حقوق مکتسبه اعضای هیات علمی وقضات و...را ضایع می کند،فارغ از این که این تفسیر کاری است که ده سال پیش توسط ایشان باید انجام می پذیرفت.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات در ادامه افرود: لیکن این موضوع، ارتباطی به پیگیری برای مساله اجرای جزء"ی" بند "الف"تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۸ ندارد، بحث ما افزایش عادلانه و قانونی درسال ۹۸ است اگر چه این کار رئیس مجلس در جهت عدالت می تواند، نقش آفرینی کند و تخلفات دولت را آشکار کرد. و پاسخ محکمی به تدوین کنندگان بند غیر قانونی ۱۵۸ ومصاحبه دکتر نوبخت است که می گویند دولت قانونی عمل کرده است و اگر نکرده مجلس لغو کند که این افازیش حقوق ها از سوی مجلس لغو شد. همانطور که مشخص شد این نظر شخصی من نبوده و نظر رئیس مجلس نیز هست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان عدم اجرا قانون توسط دولت را سومین مورد اشاره خود برشمرد و گفت: دولت قانون مجلس را اجرا نکرده است وبا همکاری کسانی در مجلس که راه را برای آنها هموار کردندو درپی ان هستند تا برخلاف قانون مصوب مجلس عمل کنند و با مصاحبه های مختلف تخلف محرز دولت را پوشش داده وبه دنبال تثبیت این کار غیرقانونی وبی عدالتی هستند تا یک بار دیگر طعم شیرین عدالت را بر حقوق های زیر ۵ میلیون تومان حرام کنند.

وی در ادامه گفت: موضوع پرداخت به دانشجو معلمان، رزمندگان معسر و ایثارگران از مصادیق بارز تخلف دولت در اجرای قانون است که همه این موارد از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

حاجی بابایی،کارکنان شاغل و بازنشسته دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری کامل با چشم باز این مطالب را رصد کرده وبر همه پیچ وخم های گفتاری و رفتاری گویندگان ومصاحبه کنندگان آگاهی دارند ،که چگونه مهر تایید بر ظلم به کسانی می زنند که حقوق آنها زیر ۵ میلیون تومان است، به ویژه کسانی که از ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان دریافتی دارند و اعتبار همسان سازی باز نشستگان مظلوم را در لابلای بند ناجوانمردانه ۱۵۸پنهان کرده و اب به آسیاب نجومی بگیران ریختند.

وی آخرین مورد را اینگونه بیان کرد: بالاخره بایدمعلوم شود، چه کسی بند ۱۵۸ را به قانون اضافه کرده و مجلس و ریاست محترم و دیگران را بامشکل مواجه کرد و دولت را در مسیر غلط هدایت کرده است.

انتهای پیام/ط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق