جاری شدن آب در قمرود باعث کاهش مصرف برق شده است


جاری شدن آب در قمرود باعث کاهش مصرف برق شده است

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: جاری شدن آب در قمرود باعث کاهش مصرف برق از سوی شهروندان و کشاورزان این استان شده است.

مهدی آهنین پنجه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کشاورزان قمی از آبی که در حال حاضر در قمرود جاری است، برای آبیاری مزارع و باغ ها استفاده می نمایند که علاوه بر آب رایگان، چاه های کشاورزی را نیز روشن نمی کنند.

۹۶۰ چاه کشاورزی در قم فعال است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر حضور شهروندان در طول شب در مسیر قمرود و خاموش نمودن وسایل سرمایشی منازل باعث کاهش مصرف برق شده است.

۴۵ میلیون متر مکعب حقابه از دو سد کوچری و پانزده خرداد برای احیای محیط زیست و تقویت کشاورزی استان قم اختصاص یافته که از محل رودخانه قمرود وارد دشت های پایین دست می شود؛ این روند تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

آهنین پنجه گفت: سال گذشته قطع و وصل کردن مکرر فیدرهای ۶۳ و ۲۰ کیلوولت برای اعمال خاموشی های با برنامه، باعث آسیب به تاسیسات برق می شد که معمولاً کلیدهای شبکه برق منفجر می شد یا تابلوهای برق آتش می گرفت.

وی ادامه داد: امسال به دلیل مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان، خاموشی های با برنامه اعمال نمی شود و تاکنون با مشکل آسیب به تاسیسات برق ناشی از قطع و وصل نمودن فیدرها مواجه نشده ایم.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

/‏۲۰۸۵/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...