مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری سنندج راه اندازی شد


مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری سنندج راه اندازی شد

سنندج - ایرنا - در راستای روان سازی گره های ترافیکی در مناطق پر تردد شهری، مدیریت بحران و همچنین نظارت بهتر و بیشتر بر خدمات شهری، مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری شهرداری سنندج با هزینه 9 میلیارد ریالی تجهیز و راه اندازی شد.

شهردار سنندج روز شنبه در حاشیه راه اندازی این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری حرکت به سمت هوشمندسازی است که راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند از جمله این اقدامات است.

حشمت الله صیدی با اشاره به تجهیز مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری در سنندج افزود: این مرکز با هزینه ۹ میلیارد ریال از محل منابع استانی تجهیز و راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: راه اندازی مرکز مانیتورنیگ در روان سازی و کاهش ترافیک مناطق پر تردد شهری به ویژه هسته مرکزی، مدیریت بحران و نظارت بر خدمات شهری تاثیر بسزایی دارد.
شهردار سنندج ثبت تخلفات رانندگی به صورت سامانه های هوشمند، ارسال تخلفات در بستر اینترانت ملی جهت اعمال قانون به سایت مرکزی راهور ناجا و امکان پایش معابر به منظور بهره برداری های مختلف شامل ثبت تخلف، کنترل ترافیک و پایش معابر از جمله قابلیت های این مرکز است.

وی با بیان اینکه مرکز مانیتورنیگ ترافیک شهری دارای ۲۱ مانیتور است و قابلیت پوشش ۱۰۰ دوربین را دارد، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این مرکز، کنترل ترافیک شهری و رعایت قوانین از سوی شهروندان شاهد بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

راه اندازی مرکزمانیتورنیگ با هدف بهره مندی از سیستم هوشمند و دوربین های ثبت تخلفات رانندگی درسطح شهر به صورت الکترونیکی در کنترل بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات از اهمیت و تاثیر بسزایی برخوردار است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن