اصلاح نژاد 800 راس دام در روستاهای حوضه آبخیز شیروان آغاز شد


اصلاح نژاد 800 راس دام در روستاهای حوضه آبخیز شیروان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح اصلاح 800 راس نژاد دام با کمک قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه برای روستاهای پایلوت مدیریت جامع حوضه آبخیز این شهرستان از هفته گذشته آغاز شده است.

مصطفی سیامکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف اصول تغذیه دارای برنامه کنترل شده، تولید مثل و انتقال ژن در روستاهای سرداب، سرانی، رباط، سنجد، قلهک و تفتازان در بخش قوشخانه این شهرستان انجام میشود.

وی گفت: در راستای استفاده بهینه از مراتع و تقویت پوشش گیاهی عرصه های طبیعی و به تبع آن ارتقای معیشت بهره برداران، باید راهکار و رویه ای را در پیش گرفت که دام کم تری وارد عرصه ها شود، درآمد و اقتصاد مرتع دار نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

سیامکی افزود: از سویی با هماهنگی های صورت گرفته با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، تست بروسلوز ۹۵ راس از دام های روستای قلهک انجام شد که در راستای هدف اصلی حفظ منابع طبیعی با اجرای برنامه موفق اصلاح نژاد دام سبک گامی مهم و موثر در رشد و توسعه اقتصادی روستاهای پایلوت برداشته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در طرح اصلاح نژاد دام دو پروژه مرمت چشمه و آبشخور با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال از محل استانی در روستای شناقی سفلی و رباط احداث شد.

هم اکنون این شهرستان ۴۳۶ هزار راس دام سبک روستایی دارد.

۷۱۸۶/‏ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج