طرح تابستانه در 12 کتابفروشی خراسان جنوبی اجرا شد


طرح تابستانه در 12 کتابفروشی خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - طرح جامع یارانه خرید کتاب با عنوان «طرح تابستانه کتاب» همزمان با سراسر کشور در ١٢ کتابفروشی استان خراسان جنوبی اجرا شد و تا سوم مرداد ادامه دارد.

طرح تابستانه کتاب با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از ۲۵ تیر ماه جاری در سراسر کشور آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اولین روز اجرای طرح تابستانه کتاب در بازدید از ۲ کتابفروشی عضو این طرح گفت: در راستای حمایت از صنعت نشر و نظارت بر آن و در راستای شعار سال ۱۳۹۸ مبتنی بر رونق تولید، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

ناصر نبی‌زاده افزود: پس از مهلت مقرر ١١ کتابفروشی در مرکز استان و یک کتابفروشی در شهرستان فردوس در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از امروز (۲۵ تیر) می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند، به خریداران بفروشند.

وی سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح را حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: خریداران می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های موردنیاز خود را تهیه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌های تالیفی ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه شده ۱۵ درصد است که این یارانه مربوط به کتب چاپ شده است و سایر کالاهای فرهنگی را شامل نمی شود.

۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط