رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی در هفته گذشته روزهای آرام و همراه با تلاش و تکاپو برای توسعه روزافزون را پشت سر گذاشت و رویدادهای قابل توجهی همچون افتتاح 116 واحد مسکن مددجویی بهزیستی و آغاز فعالیت کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای نیز در این استان مرزی و در حال توسعه به وقوع پیوست.

سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان الهی در طول هفته گذشته دارای رویدادهای خبری مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود و سرخط بسیاری از رسانه‌های توسعه‌محور استان نیز به این رویدادها اختصاص داشت.

روز شنبه گذشته ۱۱۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان آذربایجان غربی به صورت نمادین در منطقه «کمال‌آباد» ارومیه افتتاح شد.

این واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی و برای خانواده‌های دارای یک معلول، ۲ معلول و بیشتر و سایر مددجویان تحت پوشش بهزیستی با ۱۴ میلیارد ریال هزینه احداث شد.

همچنین در این روز شرکت فناوری آذر ایمن رستاک ارومیه به عنوان کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد؛ این شرکت با هدف کمک به بازاریابی محصولات فناورانه، تسهیل ورود اختراعات به بازار، کمک به تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی، جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه، توسعه پرتال و غنا بخشیدن به بانک اطلاعاتی وارد عرصه فن بازار شد.

روز یکشنبه گذشته اختتامیه جشنواره زیر سایه خورشید همزمان با سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) در آمفی‌تئاتر روباز ائللرباغی ارومیه برگزار شد؛ این جشنواره برای یازدهمین سال متوالی طی دهه کرامت در سطح کشور به ویژه آذربایجان‌غربی برگزار شد.

روز دوشنبه گذشته نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ کیلوواتی دانشگاه ارومیه به طور آزمایشی راه‌اندازی و برق تولیدی آن وارد مدار شد؛ این نیروگاه در زمینی به متراژ هفت هزار مترمربع احداث شده و شامل یکهزار و ۳۴۴ پنل خورشیدی است و ۲۰ درصد از برق مصرفی پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه را تأمین می‌کند.

آتش‌سوزی عرصه‌های ملی در منطقه «عربلوی دره» در زیرحوضه دریاچه ارومیه نیز در این روز با تلاش یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی خاموش شد؛ مهار آتش سوزی این منطقه تا نیمه‌های شب ادامه یافت و مردم همراهی جدی در این خصوص داشتند.

روز سه‌شنبه گذشته احداث ۹۷۰ واحد مسکن مددجویی با همکاری سپاه و بهزیستی در آذربایجان‌غربی آغاز شد؛ در کنار اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای هر یک از این واحدها، ۱۵۰ میلیون ریال نیز توسط نهادهای اقدام‌کننده شامل سپاه شهدا و بهزیستی برای این واحدها هزینه می‌شود.

ظهر روز سه‌شنبه نیز منتخبان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذربایجان‌غربی معرفی شدند؛ در این رقابت‌ها ۲۲ نفر برتر مشخص شدند که تعدادی از آنان طی پاییز امسال در رقابت‌های کشوری شرکت می‌کنند.

عصر روز سه‌شنبه نیز تیم فوتسال آذربایجان‌غربی با پیروزی پرگل ۶ بر ۲ مقابل قم در دیدار فینال بر سکوی قهرمانی مسابقات سمن‌های کشور که به مدت پنج روز در ارومیه برگزار شد، جای گرفت؛ این مسابقات با حضور ۱۷۰ ورزشکار در قالب چهار گروه چهار و پنج تیمی در ۲ سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست و ۲ هزار نفری شهید باکری ارومیه برگزار شد.

روز چهارشنبه نیز کنسرت گروه موسیقی «دلیار» که قرار بود در بیمارستان خیریه امید به نفع بیماران سرطانی اجرا شود، به علت نداشتن مجوز لغو شد؛ به گفته مسوولان استانی برگزاری کنسرت در ارومیه منوط به ارائه موافقت کتبی از فرماندهی انتظامی استان است و این گروه هنری فاقد موافقت‌نامه کتبی بود.

همچنین در روز چهارشنبه در اتاق عمل بیمارستان قمربنی هاشم خوی سه عمل جراحی موفق طی یک روز انجام شد؛ در این روز یک سنگ از مثانه فرد بیماری خارج شد و چند بیمار نیز که بر اثر تصادف دچار ضایعه شدید شده بودند، توسط جراحان به صورت موفقیت‌آمیز معالجه شدند.

عصر روز چهارشنبه گذشته نیز سومین دوره مسابقات شطرنج ریتد (سریع) کشور با عنوان / جام طبیعت / در بخش سیلوانای ارومیه آغاز شد؛ این رقابت‌ها با حضور ۲۰۰ شطرنج باز از استان‌های آذربایجان‌غربی، زنجان، کردستان، البرز، فارس و آذربایجان‌شرقی به مدت ۲ روز در محل کانون شطرنج بخش سیلوانا برگزار می‌شود.

روز پنجشنبه این هفته نیز آسفالت‌ریزی ۷۷ هزار مترمربع از خیابان‌ها و معابر عمومی سه روستای بخش مرکزی و یک روستای بخش تخت‌‎سلیمان شهرستان تکاب با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد؛ به گفته مسئولان استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بیش از ۴۳۰ تن قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر عمومی این روستاها را تامین کرده است.

همچنین روز پنجشنبه ۲۱۰ کیلوگرم انواع گوشت غیرقابل مصرف و فاسد از مراکز توزیع و عرضه مواد پروتئینی در مهاباد کشف و ضبط شد؛ به گفته مسئولان این میزان شامل گوشت سفید و قرمز بوده که به دلیل گذشتن تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از پنج واحد صنفی مهاباد کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم‌سازی شد.

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق