گزارش سازمان حقوق بشر پاریس از جنگ یمن


گزارش سازمان حقوق بشر پاریس از جنگ یمن

در این گزارش آورده شده است که میلیون ها شهروند یمنی در این سال ها با فقر و گرسنگی دست به گریبان بوده و در این میان کودکان بیش از همه دچار مشکلات متعددی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، یک گروه حقوق بشر یمنی در شهر پاریس از وضعیت اسفناک کودکان این کشور و خسارات جبران ناپذیر این قشر در طول پنج سال جنگ عربستان علیه مردم یمن خبر داده است.

این گروه حقوق بشری (Mwatana) می گوید در طول پنج سال گذشته کودکان خسارات شدیدی از جنگ دیده اند که شامل بیماری های مختلفی است که به دلیل کمبود امکانات بهداشتی ایجاد شده است.

در این گزارش آورده شده است که میلیون ها شهروند یمنی در این سال ها با فقر و گرسنگی دست به گریبان بوده و در این میان کودکان بیش از همه دچار مشکلات متعددی شدند. مصاحبه با 2هزار خانواده یمنی این واقعیت را آشکار کرده است که عربستان سعودی مانع رسیدن کمک های بین المللی به مردم یمن شده است.

جنگنده های سعودی بیشتر از اهداف نظامی خود معمولاً غیرنظامیان را در مدارس، بیمارستان و شهرهای یمن مورد هدف قرار می دهند. علاوه بر این سعودی ها ماهیگیران یمنی را نیز دستگیر می کنند و اجازه فعالیت به آنها نمی دهند.

راضیه متوکل رئیس این گروه حقوق بشری می گوید عربستان سعودی و امارات به شدت از سوی بریتانیا و آمریکا و حتی فرانسه حمایت تسلیحاتی می شوند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022