ثبت 48 هزار فعالیت در سامانه «بچه‌های مسجد»/ پیشتازی کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مسجدی


ثبت 48 هزار فعالیت در سامانه «بچه‌های مسجد»/ پیشتازی کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مسجدی

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره‌به فعالیت سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار اخلاق، نشاط و معنویت، گفت: این سامانه با رویکرد محله‌محور، خانواده‌بنیاد، مسجدپایه و نشاط اجتماعی راه‌اندازی و تاکنون ٤٨ هزار فعالیت در آن ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ششمین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز (سه شنبه، 25 تیرماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه آیین نامه‌های انتخاب و انتصاب مدیران استانی و ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بررسی شد.

در ابتدای این جلسه نماهنگی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» گفت: امسال بیست و هفت سال از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می گذرد و این ستاد تلاش می کند فعالیت های فرهنگی و هنری اش رنگ و بوی الهی داشته باشد.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکزی است که در انجام اقدامات اسلامی و دینی نقش موثری در کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به فعالیت سامانه اوقات فراغت این ستاد، بیان کرد: سامانه ای را در استان لرستان با عنوان اوقات فراغت طراحی کردیم که در قالب سامانه بچه های مسجد راه اندازی شده و شعار آن اخلاق، نشاط و معنویت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این سامانه با رویکرد محله محور، خانواده بنیاد، مسجد پایه و نشاط اجتماعی راه اندازی شده است و تاکنون ٤٨هزار فعالیت در آن ثبت شده است.

وی افزود: علاقه مندان در این سامانه می توانند فعالیت های خود را در شش عرصه قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، فعالیت های هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت های اجتماعی ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی ابراز کرد: با توجه به رویکرد کودک و نوجوان این سامانه بر اساس آمار به دست آمده تاکنون بیشترین فعالیت های ثبت شده در عرصه مخاطب کودک و نوجوان است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: بین گروه سنی ٧ تا ١٤ سال ١٨ هزار، گروه سنی ١٤ تا ٢١ سال ١٤هزار و ١٨٧، گروه سنی ٢١ تا ٤٠ سال ٨٩٣١ و بالای ٤٠ سال ٢١٧٩ ثبت داشته ایم.

وی در ادامه گزارشی از نحوه چگونگی حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور ارائه داد.

در این جلسه دو آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران استانی کانون ها و ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بررسی و حاضرین نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.

گفتنی است، در پایان این جلسه سند تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022