رسیدگی به مشکلات اجتماعی ماموریت کانون‌های مساجد است/تداوم حمایت فرهنگی از مناطق سیل‌زده


رسیدگی به مشکلات اجتماعی ماموریت کانون‌های مساجد است/تداوم حمایت فرهنگی از مناطق سیل‌زده

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به مسائل و مشکلات اجتماعی را از ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: در این راستا اعزام مبلغ و ارسال اقلام فرهنگی به مناطق سیل‌زده انجام شده و می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان کشور که امروز (سه شنبه، 25 تیرماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، با اشاره به شعار دهه کرامت در سال 1398 گفت: ما در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است خدمتی به سیل زدگان انجام گیرد، حتما باید خدمت کریمانه باشد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به فعالیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری و 14 هزار کتابخانه در مساجد کشور افزود: فعالیت اجتماعی جزو ماموریت های ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در سند تحول راهبردی که همین امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از فعالان کانون های فرهنگی هنری به مناطق سیل زده اعزام شده اند، بیان کرد: اعزام مبلغ و ارسال اقلام مختلف فرهنگی از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

ارزانی اضافه کرد: برگزاری جشن روزه‌اولی ها از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در تمام کشور و به صورت ویژه در مناطق سیل زده اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به اطلاع رسانی مناسب رسانه ها درباره وضعیت مناطق سیل زده و خدمت رسانی به سیل زدگان، اظهار کرد: خبرگزاری شبستان نیز به صورت مستمر و دقیق اخبار مناطق سیل زده و کمک رسانی به سیل زدگان را منتشر می کرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به راه اندازی پویش ملی «هر مسجد یک خانه»، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری سازمان بسیج فعالیت خوبی در اجرای این طرح داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد خدمات دیگری نیز به سیل زدگان داشته اند که برگزاری جشن های نیمه شعبان از جمله آنها است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من