اجرای طرح «خادم‌یار خانواده» با تاکید بر کارآفرینی/شناسنامه تربیت مهدوی کودکان تشکیل ‌می‌شود


اجرای طرح «خادم‌یار خانواده» با تاکید بر کارآفرینی/شناسنامه تربیت مهدوی کودکان تشکیل ‌می‌شود

صدوقی با اعلام اجرای طرح «تشکیل شناسنامه تربیتی کودک مهدوی» در دفتر تهران مسجد مقدس جمکران، گفت: همچنین طرح «خادم‌یار خانواده» با تمرکز بر کارآفرینی و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی بین نیازمندان، به همت این دفتر اجرا شده است.

«ابراهیم صدوقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های دفتر تهران مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: این دفتر که موقوفه یکی از واقفان خیراندیش برای مسجد است تحت سیاست های فرهنگی میعادگاه منتظران در حوزه هایی همچون کودک و نوجوان و خانواده فعالیت می کند.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در بخش کودک مرکز «گل نرگس» آموزش های متنوع را ویژه کودکان 3 تا 7 سال ارائه می کند. با توجه به آنکه کودکان تاثیرپذیرترین قشر جامعه هستند آشنایی آنها با مهدویت و انتظار، سبک زندگی اسلامی و مهدوی را برای آینده جامعه تضمین و نهادینه می کند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مهدوی یعنی انتظار بر همه شئون زندگی حاکم باشد، گفت: به منظور آشنایی نسل آینده با مسئله مهدویت و بیمه شدن آینده آنها در پرتوی این آشنایی، برنامه های متنوع همچون کارگاه های آموزش قرآن و عترت(ع)، نماز و احکام، نقش مادر در تربیت کودک منتظر و مهدی باور همراه با شعر و سرود و خلاقیت و کاردستی ارائه می شود.

صدوقی از اجرای طرح «تشکیل شناسنامه تربیتی کودک مهدوی» خبر داد و بیان کرد: در این طرح، بعد از ثبت نام کودکان، کلاس های توجیهی برای مادران برگزار می شود تا تربیت مهدویِ کودک در خانه هم استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: این شناسنامه ضعف های روش تربیتی کودکان را جبران می کند، بدین صورت که به تناسب ویژگی های روحی شخصیتی و فردی کودک، کارگروهی متشکل از هفت تا هشت کارشناس تشکیل شده تا با شناسایی خصوصیات هر کودک، روش تربیت دقیق، عمیق و مستند برای کودک اعمال می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح آغاز شده است، ابراز کرد: هم اکنون 20 کودک تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و آموزه های مهدوی و مذهبی از طریق سفال، بازی، ورزش و ... به آنها ارائه می شود.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران درباره برنامه های این دفتر برای گروه سنی نوجوان، بیان کرد: دوره های تربیتی آموزشی شامل روخوانی روانخوانی قرآن، کارگاه های آموزش و تصحیح قرائت نماز، برگزاری جنگ های مهدوی، کلاس های فرهنگی ورزشی و ... ویژه این گروه سنی (8 تا 17 سال) برگزار می شود تا فضای چابکی و نشاط برای نوجوانان فراهم شود چراکه سبک زندگی منتظرانه و مهدوی باید همراه با چابکی و به دور از تنبلی و سستی باشد.

صدوقی اعلام کرد: در حوزه جوان و خانواده هم کارگاه های آموزشی همچون تبیین آسیب های فضای مجازی برای خانواده، حلقه های معرفت و کارگاه های فِرَق و ادیان به منظور تبیین انحرافات فرقه های مدعی و انحرافی در کنار برنامه های مناسبتی، برگزار می شود.

وی از اجرای طرح «خادم‌یار خانواده» به همت دفتر تهران مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این طرح از مجاوران دفتر در منطقه پیروزی تهران آغاز شده و در محلاتی همچون شوش و راه آهن توسعه یافته است. این طرح در کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانواده و جمع آوری و توزیع کمک های مردمی میان فقرا نقشی موثر داشته است.

صدوقی با بیان اینکه دفتر تهران مسجد مقدس جمکران بانی سفره احسان و اطعام نیز است، گفت: فعالیت های خیرانه در حوزه های فرهنگی نیز به همت این دفتر پیگیری می شود. علاقمندان به همکاری در این امور می توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب 8226893848 بانک ملت به نام مسجد مقدس جمکران یا شماره کارت 610433758539569 به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) هم همچنان ادامه دارد و عموم خیران می توانند از دو طریق واریز وجه نقد یا خرید گوسفند زنده در آن مشارکت کنند. همچنین نذر عقیقه گوسفند هم توسط دفتر پذیرفته می شود و به نیازمندان اختصاص می یابد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!