دهه کرامت؛ فرصت طلایی برای تبلیغ مهدویت/برنامه‌های مهدوی مشهدالرضا(ع) برای ولادت امام رئوف(ع)


دهه کرامت؛ فرصت طلایی برای تبلیغ مهدویت/برنامه‌های مهدوی مشهدالرضا(ع) برای ولادت امام رئوف(ع)

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج معارف مهدوی، گفت: مهدویت در سیره روایی امام رضا(ع) جایگاهی ویژه دارد، لذا در دهه کرامت با برنامه‌هایی همچون پاسخ به سوالات و شبهات این بخش از سیره رضوی را تبیین می‌کنیم.

حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و با اشاره به برنامه های بنیاد مهدی موعود خراسان رضوی ویژه ایام دهه کرامت، اظهار کرد: بسط و گسترش معارف مهدوی از نگاه امام رضا(ع) محور فعالیت های ما در این ایام است، در واقع این دهه فرصت مناسبی است تا بتوانیم معارف اهل بیت(ع) را به مخاطبان منتقل کنیم، به ویژه در این میان مشهد و قم جایگاه خاصی دارند از این جهت که زائران از داخل و خارج از کشور به این دو شهر مقدس می آیند و در نتیجه برنامه ریزی برای نشر معارف علوی و رضوی در این ایام و در دو شهر اهمیت خاصی پیدا می کند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این مساله، از تنی چند از استادان مهدوی دعوت کرده ایم تا برنامه پاسخ به سوالات و شبهات را در این ایام برای به خصوص نسل جوان داشته باشند، به هر صورت با توجه به اینکه ایام دهه کرامت در تابستان و ایام فراغت نوجوانان واقع شده است به نظر فرصت مناسبی است که مخاطبان را به سوی معارف مهدوی دعوت کنیم.

حجت الاسلام موسوی نسب تاکید کرد: ما تمامی توان خود را به کار می بریم که از اماکن مقدسه و پارک ها و فضاهایی که وجود دارد برای ترویج مهدویت در فضای مساعد دهه کرامت استفاده کنیم، برای این منظور با آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و مرکز رسیدگی به امور مساجد وارد تعامل شده ایم تا در طول این 10 روز معارف مهدوی را تبلیغ و تبیین کنیم.

وی در ادامه ابراز کرد: وقتی متون اسلامی را بررسی می کنیم می بینیم که عالم آل محمد(ص)، نگاهی ویژه به بحث امامت داشتند، به ویژه نسبت به حضرت ولی عصر(عج) سخنان متعددی دارند. برای مثال زمانی که دعبل در اشعارش به نام امام زمان(عج) می رسد، امام رضا(ع) بلند شده و دست مبارکشان را روی سرشان می گذارند و فرزندی که هنوز متولد نشده را مورد توجه قرار می دهند، مرکز تخصصی مهدویت در مورد فرمایشات امام رضا(ع) در مورد امام زمان(عج) دو جلد کتاب منتشر کرده است که پیشنهاد می کنم مخاطبان مطالعه کنند.

موسوی نسب خاطرنشان کرد: بنابراین سلام و عرض ارادت به اهل بیت(ع) و آنچه که بعد از نمازها برای احترام به آن حضرات(ع) انجام می شود، برگرفته از سیره رضوی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث امامت و مهدویت در نگاه حضرت ثامن الحجج(ع) بسیار پررنگ است. در حدیث سلسله الذهب، یکی از مواردی که حضرت رضا(ع) به آن اشاره دارند (امام حی) است. در روزگار ما امام حی امام زمان(عج) است. معتقدم ایام دهه کرامت بهترین فرصت برای بسط و گسترش معارفی است که به امام حی و زمان مربوط است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها