موکب عشایری قشقایی‌ها در کربلا مستقر می‌شود


موکب عشایری قشقایی‌ها در کربلا مستقر می‌شود

حجت الاسلام پروین گفت: این موکب در اربعین پنجم آمادگی پذیرایی روزانه 50 هزار نفر را دارد که از این تعداد 15 هزار پرس غذای گرم است.

حجت‌الاسلام «یحیی پروین»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، با اشاره به برپایی موکب عشایری قشقایی‌ها در کربلا گفت: اجاق و چادر قشقایی هابرای پنجمین سال متوالی باهمت و مساعدت قشقایی‌های ایران میزبان زائرین اربعین سیدالشهدا(ع) در کربلا خواهد بود.

مدیر موکب عشایری «حضرت ابوالفضل(ع)» قشقایی‌های ایران در کربلا، موکب قشقایی‌های ایران در کربلا را تنها موکبی خواند که با پشتوانه و حمایت یک قوم اصیل در اربعین حضور دارد، افزود: این موکب و در تمامی عرصه‌های موردنیاز مانند موکب‌های امدادی جهت کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان کشور به نمایندگی از قومی کهن تاکنون حضور مؤثر داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: موکب قشقایی‌های ایران نخستین موکب عشایری از ایران در کربلا است که به نام مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع) مزین شده است.

وی بیان داشت: موکب عشایری «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» به میزبانی قوم شیعه قشقایی در بزرگ‌ترین حسینیه دنیا طریق الحسین، بین نجف و کربلا در عمود ۸۳۱ برای پنجمین سال برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام پروین با اشاره به اینکه پذیرایی در موکب عشایری قشقایی با صبحانه، نهار، شام، چای، دم‌نوش‌های گیاهی، شربت، آب و میوه صورت خواهد گرفت، ابراز کرد: این موکب در اربعین پنجم آمادگی پذیرایی روزانه 50 هزار نفر را دارد که از این تعداد 15 هزار غذای گرم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تأمین جای خواب و استراحت زائرین با هزار نفر انجام می‌شد اما امسال این تعداد به 2 هزار نفر افزایش‌یافته است.

پایان پیام/663

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !