شرکت 291 نفر در چهل و دومین مسابقات قرآنی استان


شرکت 291 نفر در چهل و دومین مسابقات قرآنی استان

حجت الاسلام جوانبخت گفت: 291 نفر در چهل و دومین مسابقات قرآنی استان آذربایجان غربی شرکت کرده که در 8 رشته به رقابت پرداختند و نفرات برتر مهرماه در مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان حضور خواهند یاقت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت»، امروز در آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه که در سالن اداره برق برگزار شد اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از شیرین‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بوده که همه سعی داریم به نحواحسن این مسابقات اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرموده امام علی(ع)،افزود: قرآن به معنای سفره الهی بوده و هر کس در محضر قرآن زانو بزند و به کلام‌الله مجید عمل کند هرگز گمراه نشده به شرط اینکه ولایت اهل‌بیت(ع) را نیز قبول داشته باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه در سال گذشته 100 میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کلان کشور مصوب شد اما متاسفانه تنها 27 میلیارد آن تخصیص یافت، تصریح کرد: مسوولین و نمایندگان مجلس باید به این امر توجه ویژه کنند.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی همچون داعش از اهل‌بیت(ع) دور هستند و سعی در گمراهی مسلمانان دارند و با همان قرآن سر مسلمانان را می‌برند.

جوانبخت افزود: در استان آذربایجان غربی 6 هزار و 600 موقوفه و 37 هزار رقبه وجود داشته که متاسفانه کمتر از یک درصد آنها نیات قرآنی دارند بنابراین باید سعی شود تا نیات واقفان به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی هدایت شوند.

این مسوول در ادامه با اشاره به درآمد مالی موقوفات استان آذربایجان غربی، گفت: چهار میلیارد تومان درآمد مالی بوه و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی براساس وظیفه ذاتی خویش، حتی یک ریال نیز در برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم از این مبلغ هزینه نکرده است.

وی در پایان سخنان خود به ایجاد موقوفات قرآنی، حمایت از حافظان و قاریان قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی چهره‌های شاخص کشوری و بین‌المللی قرآنی وجود داشته که متاسفانه به صورت قراردادی در ادارات فعالیت می‌کنند در حالی که براساس قانون حمایت از نخبگان، باید از آنها حمایت لازم انجام شود.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی