نظارت پیرغلامان بر جامعه مداحی بیشتر شود/ حفظ شان اهل بیت(ع) اولویت مداحان باشد


نظارت پیرغلامان بر جامعه مداحی بیشتر شود/ حفظ شان اهل بیت(ع) اولویت مداحان باشد

تلطفی با اشاره‌به رواج سبک‌های نامتعارف توسط برخی مداحان، گفت: مداحان باید حفظ شان اهل‌بیت(ع) را مقدم بر هر امری بدانند، اگر پیرغلامان و آنها که سال‎‌ها اصطلاحاً خاک خورده این حرفه هستند، نظارت کنند چنین آسیب‌هایی رخ نمی‌دهد.

«جواد تلطفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه نظارت لازمه موفقیت و دور بودن اصناف از حواشی است، اظهار کرد: گسترش سبک های نامتعارف در مداحی به دلیل نظارت کمرنگ بر ستایشگران اهل بیت (ع) است. گاهی به نظر می رسد برخی از مداحان نمی دانند که باید در چارچوبی مشخص حرکت کنند و این موضوع به دلیل ضعف در آموزش و نظارت بر این جامعه حساس و اثرگذار است.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: مراکز مداحی مانند خانه مداحان و جامعه ستایشگران و شعرای آیینی که دومی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی کشور فعالیت دارد موجب افزایش سامان دهی مداحان شده اند، باوجود این همچنان نیازمند تدوین قوانین شفاف تر و وجود ساز و کارهای اجرایی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: اعمال نظارت بر جامعه مداحان باید زیر نظر پیرغلامان باشد زیرا تمام فعالان این جامعه خود را موظف به تبعیت از نظرات این افراد می دانند؛ افرادی که ده ها سال خاک این حرفه مقدس را خورده و تجارب زیادی اندوخته اند. می شود با قاطعیت گفت هیچ گاه چنین حواشی ای از سوی یک مداح پیشکسوت و شناخته شده بروز نمی کند.

تلطفی اضافه کرد: شیوه تربیت و آموزش مداحان باید به گونه ای باشد که یاد بگیرند حفظ شان و جایگاه متعالی اهل بیت (ع) را مقدم بر هر چیزی بدانند که در این صورت اولا هر فردی به خود اجازه ورود به این کار را نمی دهد و ثانیا افرادی که به صورت حرفه ای این خدمت را انجام می دهند مداحی را رسالت می دانند نه شغل.

وی با بیان اینکه مداح شدن در جامعه ما نیازمند داشتن مدرکی خاص یا گذراندن مراحل یا دوره های خاصی نیست، تاکید کرد: درحالی که طلاب و دانشجویان برای کسب مدرک باید سال ها زحمت بکشند و تحصیل کنند و پس از موفقیت در آزمون های مختلف وارد بازار کار شوند. البته مداحان هم زحمات زیادی را متحمل می شوند ولی روند کاری آنان مانند سایر حرفه ها نیست.

این مداح درباره نقش فضای مجازی در جذب افراد به فضای مدیحه سرایی و ستایشگری اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ معارف اهل بیت (ع) بسیار خوب و ضروری است ولی نباید این هدف مقدس را آلوده به هر روش تبلیغی کرد. ستایشگران اهل بیت (ع) باید مراقب باشند خوراک مذهبی درستی در اختیار مخاطبان قرار دهند و در این راستا می توانند از ابزارهای تبلیغی مختلف از جمله فضای مجازی به شیوه صحیح استفاده کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری