هفته پنجم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد


هفته پنجم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته پنجم کورس اسب دوانی تابستانه بندرترکمن با رقابت پنجاه و یک راس اسب در شش دور هزارمتری در مجموعه سوارکاری این شهر در غرب استان گلستان برگزار شد.

در پایان رقابت‌های این هفته ۷۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان مربیان چابک‌سوران اسب‌های اول تا چهارم کورس‌های ۶ گانه تعلق گرفت.

در دور اول اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال کلاسMaiden وارد دپار (جعبه استارت) شدند که بنیامین جرجانی با اسب جنی ناز زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد؛ امیر مختومی با اسب پرنسکی و رامین قهرمانی با اسب سلتیک هورس دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد ترکمن بالای سه سال کلاس Meiden به مصاف هم رفتند که آق اویلی بشگرد با اسب پرنده قوش به مقام نخست دست یافت و عبدالحلیم قبادی با اسب گلرخ نیر و علی رجال با اسب مله قوش به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در دور سوم اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال (کلاس ۶) وارد دپار شدند که عبدالحلیم قبادی با اسب آلباتروس به مقام نخست دست یافت. مقام‌های دوم و سوم این دور به نادر صالح پور با اسب عروس ناز و محمد خوجملی با اسب بهپا رسید.
در دور چهارم اسب‌های نژاد تروبرد بالای سه سال کلاس maiden با یکدیگر رقابت کردند که موسی محمدی با اسب بیگ رد زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و آرمین آق آتابای با اسب سی آر تو و نورمحمد فیضی با اسب سوانا به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.
رقابت در دور پنجم با حضور اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال (کلاس ۴) برگزار شد و آق اویلی بشگرد با اسب دیبالا اولین نفر از خط پایان عبور کرد، محمد خوجملی با اسب جانام دوم شد و عبدالحلیم قبادی با اسب دراگل مقام سوم را کسب کرد.
دور ششم هفته پنجم با حضور اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال (کلاس ۵) در دپار آغاز شد که قربان محمد اودک با اسب انجوی مقام اول این دور را کسب کرد، مهران عطا با اسب شیدر و رامین قهرمانی با اسب هاکتان عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
مسابقات اسب‌دوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس