مشکل اصلی سباستین فتل با فراری چیست؟


فرمول یک ایران – پس از گرندپری کانادا، سباستین فتل عملکرد خوبی را نسبت به همتیمی خود در مراحل تعیین خط و تقریبا مسابقه نداشته است. اوضاع زمانی قابل توجه شده که عدم عملکرد مناسب او در مرحله تعیین خط پیستی به مانند سیلورستون او را در فاصله 0.6 ثانیه ای با چارلز لکلرک قرار داده است. مایکل اشمیت کارشناس فنی فرمول یک می گوید که فتل به او گفته است...

فرمول یک ایران – پس از گرندپری کانادا، سباستین فتل عملکرد خوبی را نسبت به همتیمی خود در مراحل تعیین خط و تقریبا مسابقه نداشته است. اوضاع زمانی قابل توجه شده که عدم عملکرد مناسب او در مرحله تعیین خط پیستی به مانند سیلورستون او را در فاصله 0.6 ثانیه ای با چارلز لکلرک قرار داده است.

مایکل اشمیت کارشناس فنی فرمول یک می گوید که فتل به او گفته است که:

او نیاز دارد که در قسمت عقب خودرو حس خوبی را داشته باشد، مخصوصا اکسل عقب! من باور دارم که او با توجه به سبک رانندگی اش، نیاز دارد تا حس بهتری در عقب خودرویش داشته باشد تا بتواند رقبای خود را شکست دهد. او با داشتن چنین حسی می تواند با وارد شدن به بهینه ترین شکل ممکن در ایپکس ها زمان بسازد.

اما خودروی فعلی فراری فعلا خلاف این سبک رانندگی فتل می باشد. فراری SF90 در اکسل جلوی خود نیروی رو به پایینی (داونفورسی) را به آن شکل ندارد. مسئله اینجا بود که وقتی به پیستی به مانند سیلورستون می رسیم و فراری در روز جمعه متوجه مشکل بزرگی در مدیریت تایر می شود، باید اقدامی را صورت دهد تا این مسئله را سریعا حل کند.

فراری برای حل این مشکل مجبور بود که داونفورس بیشتری را روی اکسل جلو قرار دهد اما به خاطر اینکه فلسفه بال جلویی که دارند محدودیت هایی را برایشان ایجاد کرده است، مجبور بودند که از روش های مکانیکی استفاده کنند که این مسئله منجر به نرم تر شدن اکسل جلو شد که با این مسئله قسمت عقب خودرو نیز حتی ناپایدار تر می شود. این مسئله کاملا به نفع لکلرک شده که سبک رانندگی او به هر دلیلی که هست، به دلیل عدم وابستگی به پایداری عقب خودرو می تواند عملکرد بهتری را نسبت به فتل داشته باشد.

مشکل اصلی سباستین فتل با فراری چیست؟مشکل اصلی سباستین فتل با فراری چیست؟ سباستین فتل و مایکل اشمیت

آیا فراری می تواند با آوردن بروزرسانی هایی این مشکل فتل را برطرف کند:

فراری نیاز دارد که داونفورس بیشتری را برای اکسل جلو بیاورد و این داونفورس باید آیرودینامیکی باشد تا بتوانند برای قسمت عقب خودرو نیز این داونفورس را اعمال کنند ولی تا زمانیکه بخواهند به روش مکانیکی آن را اعمال کنند، فتل مشکل خواهد داشت مگر اینکه فتل با تیمش بخواهد یک خودروی کاملا جدید بسازد که خودروی متعادل تری داشته باشد ولی ممکن است خودرویی شکل گیرد که داونفورس کمتری داشته باشد…

مشکل اصلی سباستین فتل با فراری چیست؟مشکل اصلی سباستین فتل با فراری چیست؟ سباستین فتل و مکس ورشتپن

از او پرسیده شد که آیا سباستین فتل را سال بعد در فرمول یک خواهیم دید؟ آیا احساس می کند که بعد از امسال او بازنشست خواهد شد؟

او نیاز دارد که بر روی خودش تمرکز کند، او به شرایطی که وجود دارد آگاه است. او باید بجنگد و هرچقدر که می تواند از این خودروی فراری را به نمایش بگذارد. فعلا خودروی فراری خودروی ناپایداری است و داونفورس کافی را در قسمت جلوی خودرو تولید نمی کند، هنوز هم فراری راه حل درستی را برایش پیدا نکرده است (آوردن یک کفی متفاوت یا کاور موتور متفاوت دردی را دوا نمی کند).

خودرو اصلا پایداری و بالانس لازم را ندارد. از سمتی دیگر فتل از این رقابت های فرمول یک خسته شده است و از طرف دیگر او یک جنگجو و مبارز است و شک دارم که او بخواهد به لکلرک اجازه دهد همه چیز را ببرد و شرایط همین شکل باقی بماند. اما چیزی که الان برای من تعجب آور است چگونگی مدیریت شرایط موجود برایش می باشد. این شکست 0.6 ثانیه ای در مقابل لکلرک باید برایش بیش از هرچیز دیگری که تا الان دیده ام آزرده کننده تر باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت