افزایش سهم پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی


افزایش سهم  پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: سهم این استان برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان 110 نفر افزایش یافته است.

قنبرعلی خوش آیینه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم این استان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید ۳۷۵ نفر بود اما، با پیگیری های انجام شده، این رقم به ۴۸۵ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در سطح کشور، امسال ۲۵ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند که این رقم معادل ۳۰ درصد از شمار نیروهای بازنشسته تا سال ۱۴۰۲ است.

وی با بیان اینکه شمار نیروهای فرهنگی در خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد نیروها در سطح کشور است خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاها نیروبری را در مدارس این استان افزایش داده است از این رو خواستار افزایش سهم استان در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بودیم.

خوش آیینه اظهار داشت: برای مهر امسال با ۴۰۰ نفر کمبود نیروی معلم روبه رو هستیم که ۳۰۰ نفر از این تعداد، مربوط به دوره ابتدایی است اما بخش زیادی از این کمبودها با برنامه ریزی انجام شده، برطرف می شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در پراکندگی روستایی، رتبه سوم کشور را دارد، تصریح کرد: در این استان حدود ۲۵۰ کلاس در متوسطه اول، ۱۰۰ کلاس در متوسطه دوم و ۷۰ کلاس در دوره ابتدایی زیر نرم است همچنین پنج باب مدرسه یک نفره و ۱۵۰ مدرسه زیر پنج نفره در استان وجود دارد که این مدارس سبب افزایش نیروبری در آموزش و پرورش شده است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کم کردن شمار نیروهای کادری و افزودن به نیروهای آموزشی از راههای جبران کمبود نیرو است که می تواند مرهمی بر مشکل نیروبری هم باشد.

اکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !