کودک 6 ساله در سودجان نجات یافت


کودک 6 ساله در سودجان نجات یافت

شهرکرد- ایرنا- مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: کودک 6 ساله ای که به دنبال غرق شدن در رودخانه شهر سودجان دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود، توسط کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت.

به گزارش ایرنا، محسن ابراهیمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: جمعه شب همرامان کودک ۶ سال با مرکز ارتباط سازمان اورژانس استان مبنی بر غرق شدن این کودک در رودخانه زاینده رود حوالی پل سودجان تماس برقرار کردند.

وی گفت: یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شدند، که قبل از حضور تکنسین های اورژانس و نیروهای امدادی این کودک توسط ماهیگیر محلی از آب بیرون آورده شده بود و تحویل کارشناسان فوریتهای پزشکی داده شد.

به گفته وی، کارشناسان فوریت‌های پزشکی پس از تحویل کودک با توجه به اینکه کودک قلب و تنفس نداشت ، عملیات احیا قلبی و ریوی را انجام دادند و پس از چند دقیقه تلاش کودک به زندگی باز گشت.

ابراهیمی اظهار داشت: تکنسین های اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی ‏کودک را‬ برای انجام اقدامات تکمیلی به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل کردند.

براساس اعلام گزارش پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۲۲ مورد فوتی (۵ نفر زن و ۱۷ نفر مرد) به دلیل غرق شدن به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد که نسبت به سال ۱۳۹۶ که ۱۴ مورد (۱ زن و۱۳ مرد) بود ۵۷ درصد افزایش داشت.

سودجان در ۴۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در کنار رودخانه زاینده رود قرار دارد.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول