تغذیه دستی 45 آبشخور حیات وحش استان مرکزی آغاز شد


تغذیه دستی 45 آبشخور حیات وحش استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تغذیه دستی 45 آبشخور حیات وحش با استفاده از تانکر در مناطق حفاظت شده در این استان آغاز شد.

«عباس جودکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش های مطلوب امسال باعث جاری شدن آب چشمه سارها و رودها شد اما با افزایش دما در تابستان آب چشمه ها و رودها کاهش یافته و باید آبشخورهای حیات وحش به صورت دستی تامین شود.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار لیتر آب در هر ۲ روز به صورت سیار برای منطقه سیبک و چکاب در پوشش منطقه حفاظت شده هفتاد قله استان ارسال و در مسیر ۱۴ آبشخور قرار می گیرد تا حیات وحش را سیراب کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تغذیه دستی ۴۵ آبشخور حیات وحش استان مرکزی این منطقه حفاظت شده تا مهرماه و آغاز اولین بارش های پاییزه ادامه دارد.

استان مرکزی در امتداد زاگرس قرار گرفته که عرصه ای برخوردار از ظرفیت های طبیعی همچون انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و غیره را در خود دارد.
تاکنون ۳۶۳ گونه جانوری شامل ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۲۰ گونه دوزیست، ۱۷ گونه آبزی و یک هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در استان مرکزی شناسایی شده است.
۱۲ و ۲۵ صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب ۱۱ منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.
مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل ۲ منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، ۲ پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است.
منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک دارای حدود ۹۷ هزار هکتار وسعت و الوند خمین هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.

۶۹۹۱/ ۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی