آلمان: زمان گذاشتن بیشتر درباره برکسیت بی مورد است


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد اگر انگلیس به زمان بیشتری برای خروج از اتحادیه اروپا نیاز ندارد، پس دیگر درگیر شدن دوباره در مساله برکسیت چه ضرورتی دارد.

آلمان: زمان گذاشتن بیشتر درباره برکسیت بی مورد استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد اگر انگلیس به زمان بیشتری برای خروج از اتحادیه اروپا نیاز ندارد، پس دیگر درگیر شدن دوباره در مساله برکسیت چه ضرورتی دارد.

مرکل در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: «ما همواره درباره موضع خودمان گفته ایم اگر انگلیس همچنان به زمان بیشتری نیاز دارد ما هم این زمان را در اختیارشان می‌گذاریم، اما اگر به زمان بیشتر نیاز ندارد، بنابراین دیگر ضرورت و نیازی ندارد که خودمان را درگیر این موضوع کنیم. اکنون ما با یک نخست وزیر جدید در انگلیس روبرو هستیم.»

وی افزود همه چیز به این بستگی دارد که نخست وزیر جدید انگلیس چه موضعی دارد و او با چه رویکرد و خط مشی به کمیسیون اروپا می‌آید و با ژان کلود یونکر (رئیس فعلی کمیسیون اروپا) و میشل بارنیه (مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مساله برکسیت) مشاوره و رایزنی می‌کند.

وی در واکنش به این سئوال که آیا به برگزاری یک همه پرسی (دوم) در انگلیس امیدوارید، گفت: «این به تصمیم شهروندان انگلیسی بستگی دارد و من در این زمینه دخالت نمی‌کنم و اعتقادی هم ندارم که اگر دخالت می‌کردم، می‌توانستم تاثیر بگذارم.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر