استولتنبرگ: ناتو همزمان با آمریکا از افغانستان خارج می‌شود


استولتنبرگ: ناتو همزمان با آمریکا از افغانستان خارج می‌شود

دبیرکل ناتو گفت: آمریکا و متحدان این کشور صرفا برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، « ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلرادوی آمریکا که از سوی انستیتوی آسپن برگزار شد، گفت: آمریکا و متحدان این کشور صرفا برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.

وی اضافه کرد: ما به طور دائم با «زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در صلح افغانستان در حال مشورت هستیم و من شخصا بارها با وی در این مورد رایزنی کردم.

استولتنبرگ تاکید کرد: با حضور و حمایت همه اعضای خود به افغانستان رفتیم و در مورد آینده حضور و خروج در این کشور نیز به صورت هماهنگ تصمیم خواهیم گرفت.

دبیر کل ناتو یادآور شد: که بیشتر از زمانی که نیاز باشد در افغانستان حضور نخواهیم داشت و در حال حاضر حضور ما در این کشور برای مشاوره و آموزش نظامیان افغان است.

استولتنبرگ ادامه داد: ما به دنبال یک توافق صلح در افغانستان هستیم و به دنبال یک معامله خروج از این کشور نخواهیم بود، و این به معنای این است که توافق صلح باعث افزایش امنیت افغان ها و همچنین عدم تبدیل این کشور به مکانی برای تروریسم است.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه ما سال‌ها در افغانستان سرمایه گذاری کردیم، اضافه کرد: این به خود افغانها بستگی دارد که دستاوردهای که در این سالها در آنجا حاصل شد را در یک گفتگوی بین االافغانی حفظ کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: توافق صلح بر حضور ناتو در افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.

/انتهای پیام/

استولتنبرگ: ناتو همزمان با آمریکا از افغانستان خارج می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...