آیت الله اراکی در مراسم ترحیم آیت الله حائری: نباید در قم شاهد جولان هنجارشکنان باشیم


آیت الله اراکی در مراسم ترحیم آیت الله حائری: نباید در قم شاهد جولان هنجارشکنان باشیم

شفقنا-دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما در شهر قم نباید شاهد جولان افرادی در خیابان ها باشیم که به عمد به ارزش های اسلامی پشت می کنند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، آیت الله محسن اراکی در مراسم ترحیم آیت الله سید علیرضا حائری که امشب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت مرحوم آیت […]

آیت الله اراکی در مراسم ترحیم آیت الله حائری: نباید در قم شاهد جولان هنجارشکنان باشیم

شفقنا-دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما در شهر قم نباید شاهد جولان افرادی در خیابان ها باشیم که به عمد به ارزش های اسلامی پشت می کنند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، آیت الله محسن اراکی در مراسم ترحیم آیت الله سید علیرضا حائری که امشب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت مرحوم آیت الله سید علیرضا حائری از چند جنبه درس آموز است، ایشان از نظر علمی بسیار شخصیت برجسته ای داشت و از وفاداران مکتب شهید صدر، امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بودند.

او با قرائت متنی از شهید صدر افزود: از جمله ویژگی های شاگردان شهید صدر، وفاداری به مکتب امام خمینی(ره) بوده و یکی از فرمایشات شهید صدر این است که باید همه در راه اهداف امام ذوب شوند، تا آنجا که می فرمایند دیگر از مرجعیت من سخن نگویید، مرجعیت واحد از آن امام خمینی(ره) بوده و همه باید تحت لوای ایشان جمع شویم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این وصیت و نامه سرنوشت ساز شهید صدر درباره حمایت از انقلاب اسلامی، آغاز حرکت شاگردان ایشان در مسیر انقلاب شد و از جمله افرادی که به این وصیت عمل کرده و سراسر وجود خود را در خدمت امام و انقلاب و رهبر انقلاب گذاشت، آیت الله سید علیرضا حائری بود.

او بیان کرد: مرحوم آیت الله حائری در آخرین جلسه ای که در جامعه مدرسین حضور پیدا کردند، نسبت به وضعیت حجاب گلایه کردند، ایشان از برخی از مسئولین ناراحت بودند.

آیت الله اراکی مطرح کرد: این غیرت اسلامی را همه باید داشته باشند، رسانه ها و نهادهای ما بالاخص در قم باید از این غیرت برخوردار باشند و نباید ما در این شهر شاهد گستاخی بعضی با هنجارشکنی ها باشیم، نباید شاهد جولان افرادی در خیابان ها باشیم که به عمد به ارزش های اسلامی پشت می کنند.

او تاکید کرد: ما هشت سال برای ارزش های اسلامی شهید داده ایم و شهداء ما پیرامون این موضوع وصیت های فراوانی کرده اند؛ نباید در صداوسیمای ما چهره افراد هنجار شکن نشان داده شود و این باید تبدیل به قانون شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران رضاخان، بی حجابی را با سرنیزه بر جامعه تحمیل کردند و آنچه بر جامعه ما تحمیل می شود، بی حجابی و بد حجابی است و ما امیدواریم به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

آیت الله اراکی ابراز کرد: آیت الله حائری پایبند و معتقد به امر ولایت بود و در این زمینه به ولایت امام خمینی بر امت اسلامی معتقد بود.

او همه دستاوردها را به برکت ولایت دانست و تصریح کرد: جنگ اصلی انبیا و رسول اکرم با دشمنان، بر سر مسئله ولایت و ولایت پذیری بود و مشکل اصلی جامعه بشریت زیر بار ولایت نرفتن است؛ امروز کلید حل مشکلات توجه به فرمایشات رهبر انقلاب است.

شایان ذکر است، در این مراسم، حضرات آیت الله العظمی نوری همدانی، آیات حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی، نماینده بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، بهرام سرمست استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، علما و فضلای حوزه علمیه قم و جمع کثیری از مردم مومن قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که از سوی دفتر رهبر انقلاب برگزار شده بود، پیام تسلیت ایشان در پی درگذشت آیت الله حائری قرائت شد.

گفتنی است، مراسم ختمی از سوی حضرت آیت الله العظمی سیستانی در قم شامگاه شنبه در دفتر این مرجع تقلید شیعیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا