1700 زائر اهل سنت ایران وارد عربستان شدند


1700 زائر اهل سنت ایران وارد عربستان شدند

شفقنا-نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، به پایان هفته دوم عملیات انتقال زائران و کارگزاران حج به عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات حج 98 تاکنون خوب پیش رفته است. به گزارش شفقنا، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب […]

1700 زائر اهل سنت ایران وارد عربستان شدند

شفقنا-نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، به پایان هفته دوم عملیات انتقال زائران و کارگزاران حج به عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات حج ۹۸ تاکنون خوب پیش رفته است.

به گزارش شفقنا، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که امسال حجی آرام همراه با توشه های فراوان معنوی برای زائران خانه خدا رقم بخورد.

او برنامه های فرهنگی اجرا شده برای زائران از جمله آیین های روح بخش دعای کمیل و دعای ندبه و جلسات انس و معرفت را مثبت ارزیابی کرد.

این جلسه با گزارش علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از روند انتقال حجاج به عربستان ادامه یافت.

او گفت: تا امروز از ۳۶۱ پرواز رفت ۱۴۲ پرواز از ده ایستگاه داخلی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده انجام شده و الحمدالله تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴۸۹۸ نفر از زائران ، عوامل و دست اندرکاران حج وارد عربستان شدند، افزود: تا امروز ۶۸۷۲۷ ویزا یعنی ویزای حدود ۷۷ درصد حجاج صادر شده و روند استقرار زائران در هتل های مدینه و مکه نیز عادی و روان است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در مکه مکرمه ۱۸ خط درون شهری با ۱۳۵ دستگاه اتوبوس فعال شده و به حجاج خدمات ارائه می دهد.

رشیدیان با اشاره به اینکه دو آشپزخانه زین و دخیل در مدینه هر یک در هر وعده حدود ۵۰۰۰ پرس غذا طبخ می کنند، گفت: در مکه در دو آشپزخانه مرکزی الافندیه و ابوجدایل نیز در هریک به ترتیب در هر وعده ۱۶۵۰۰ و بیش از ۵۰۰۰ پرس غذا طبخ و توزیع می شود و درخصوص تغذیه زائران مشکلی وجود ندارد.

او همچنین از ورود بیش از ۴۳۰۰۰۰ زائر از کشورهای مختلف از سه مرز هوایی، زمینی و دریایی برای انجام مناسک حج خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۲۶۲۹۲ نفر از طریق هوایی وارد عربستان شدند.

برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه رئیس ستاد و مسئولان تغذیه و تدارکات و حمل و نقل درون و برون شهری مدینه و مسئول اسکان مکه و مدینه از حوزه مسئولیت خود جداگانه گزارش دادند و مدیرحوزه ریاست بعثه مقام معظم رهبری هم با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا شده برای زائران، استقبال از این برنامه ها را پرشور ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه نیز به ورود ۱۷۰۰ زائر اهل سنت کشورمان در قالب ۱۴ کاروان به مکه ومدینه اشاره کرد و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح کرد: زائران اهل تشیع و تسنن کشورمان امسال نیز نمونه ای از وحدت و انسجام امت اسلامی را در این سرزمین به نمایش می گذارند.

او افزود: هماهنگی، وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی به مصلحت جهان اسلام وبه نفع ملت های مسلمان است و این وحدت وانسجام در شعار حج امسال – حج؛ خودسازی ، اخوت دینی و تمدن اسلامی- متبلور است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی