اطمینان پنتاگون از انهدام پهپاد ایرانی


اطمینان پنتاگون از انهدام پهپاد ایرانی

سخنگوی پنتاگون از اطمینان این مرکز در انهدام پهپاد ایرانی علیرغم انکار ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده فارغ از اینکه ایران این "واقعیت" را "انکار" می‌کند، مطمئن است که ارتش این کشور روز پنج شنبه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را در تنگه هرمز منهدم نموده است.

ربکا رباریچ، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: "طبق ارزیابی ما، این یک هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی بود. ما نمی توانیم جزئیات دیگری را ارائه دهیم".

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده با اعلام اینکه ناو باکسر پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است، در جمع خبرنگاران گفته بود: ناو باکستر اقدام دفاعی علیه پهپاد ایرانی به عمل آورد که در فاصله نزدیکِ حدوداً هزار یاردی به آن حضور داشته و هشدارهای متعدد برای عدم تهدید امنیت این ناو و خدمه آن را نادیده گرفته بود.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در واکنش به این ادعای رئیس جمهور آمریکا گفت: تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه های خود بازگشته اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

این در حالی است که سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اسنادی مبنی بر دروغین بودن ادعای آمریکا در سرنگونی پهپاد ایرانی منتشر خواهد نمود. در ادامه نیز تلویزیون دولتی ایران اقدام به پخش تصاویری در خصوص رد ادعای دونالد ترامپ درباره انهدام پهپاد ایرانی توسط ناو باکسر ایالات متحده نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در