نقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفان


نقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفان

بازی They Are Billions یک عنوان RTS ترکیبی است که المان‌هایی از Tower Defense و شهرسازی را نیز درون خود دارد. در نقد و بررسی این عنوان همراه گیم‌شات باشید. موج عظیم زامبی‌های مهاجم را از شهر خود دور کنید در حالی که باید در عین حال قلمرو خود را در جست وجوی ذخایر جدید گسترش بدهید. سال پیش بود که این عنوان وارد بخش Early Access فروشگاه استیم شد و...

بازی They Are Billions یک عنوان RTS ترکیبی است که المان‌هایی از Tower Defense و شهرسازی را نیز درون خود دارد. در نقد و بررسی این عنوان همراه گیم‌شات باشید.

موج عظیم زامبی‌های مهاجم را از شهر خود دور کنید در حالی که باید در عین حال قلمرو خود را در جست وجوی ذخایر جدید گسترش بدهید. سال پیش بود که این عنوان وارد بخش Early Access فروشگاه استیم شد و کلیت آن زنده ماندن و بقا پیدا کردن درون مپ‌هایی بودند که به صورت اتفاقی تولید می‌شدند، حال اما به مناسبت عرضه شدن نسخه کامل آن شاهد عرضه یک کمپین داستانی نیز هستیم. نتیجه کار یک بازی RTS خوش‌ساخت است که به خوبی نقاط قدرت خود را می‌شناسد و می‌داند که چگونه با استفاده از آن‌ها بدرخشد.

هنگامی که برای اولین بار بازی را شروع می‌کنید و پایگاه دورافتاده خود را در محاصره خیل عظیمی از زامبی‌های متخاصم می‌بینید کاملا متوجه می‌شوید که چر اسم بازی They Are Billions است، البته از همان اول با این حجم از زامبی‌ها مواجه نخواهید شد! زامبی‌ها به صورت گروه‌های کوچک درون fog of War بازی پنهان شده‌اند و منتظر هستند که به آن‌ها حمله کنید تا دوستان دیگر خود را نیز صدا کنند و به سمت شهر شما حمله کنند. در روز پانزدهم است که بازی برای اولین بار به شما هشدار می‌دهد که موج عظیمی از زامبی‌ها دارند به شما نزدیک می‌شوند و خیلی زود پس از این پیام شاهد رودخانه‌ای از مردگان متحرک هستید که مطمئنا از میلیون‌ها نیز رقمشان بیشتر است.

بخش Survival و کمپین بازی They Are Billions تقریبا در بیشتر نقشه‌ها روند مشابه‌ای دارند. ابتدا تعدادی از مسیرهای موجود را از گروه‌های کوچک دشمن پاک می‌کنید و با قرار دادن سربازان از امن بودن دائمی آن‌ها اطمینان حاصل پیدا می‌کنید، سپس به دنبال منابع اولیه برا ساخت شهر خود می‌گردید. پس از به دست آوردن منابع مورد نیاز نوبت به ساخت ساختمان‌های دفاعی و سربازها می‌رسد تا از اولین موج حمله جان سالم به درد ببرید. پس از این اتفاق دومین قدم شما برای بقا پیدا کردن شروع می‌شود، باید به دنبال زمین‌های جدید باشید تا اقتصاد خود را مستحکم‌تر کنید، دسته‌های جدید زامبی‌ها را از بین ببرید و در نهایت کل کلونی خود را به هم متصل کنید.

نقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفاننقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفان

نمایی از نقشه کمپین بازی بازی They Are Billions

اوج و فرود گیمپلی بازی They Are Billions واقعا جذاب است. همیشه قبل از رسیدن موج بزرگ زامبی‌ها یک روزشمار به شما نشان می‌دهد که دقیقا چند روز فرصت دارید تا خود را آماده یک حمله مرگبار کنید. از این‌جا به بعد دیگر همه چیز به تصمیمات شما بستگی دارد، به شما حرکت می‌کنید تا به منابع آهن دست پیدا کنید و نیروی انسانی مجهزتری تعلیم دهید و یا به سمت شرق می‌روید جایی که جنگل‌های بزرگ آن برای شما یک پوشش طبیعی درست می‌کند و با استفاده از چوب آن نیز می‌توانید موانع و برج‌های بیشتری برای محافظت از مردم خود بسازید. جالب است بدانید که تمام چیزی که شما برای شکست خوردن نیاز دارید وارد شدن فقط یک زامبی به شهر یا گروه سربازان شما است، تمامی سربازان و افراد درون شهر به سرعت تبدیل به موجودات گوشت‌خواری می‌شوند که زحمات چندین هفته شما برای ایجاد یک کلونی بزرگ را بر باد می‌دهند پس مواظب باشید که حتی یک روزنه کوچک در سیستم دفاعی شما باعث شکست خواهد شد.

جدا از بخش Survival همانطور که اشاره شد به مناسبت عرضه رسمی بازی They Are Billions شاهد اضافه شدن بخش کمپین نیز هستیم. بخشی که مطمئنا می‌تواند یک مقدمه خوب برای وارد شدن به راه و رسم بازی باشد. در این بخش ما شاهد یک Tech Tree هستیم که تعداد زیادی از ساختمان‌ها و نیروهای قفل شده در آن هستند و با تکمیل کردن مراحل می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این محدود بودن نیروها در ابتدای بازی برای بازیکنان تازه‌وارد خیلی موثر است زیرا در ابتدای بازی که دارند با قوانین آن آشنا می‌شوند دیگر نیازی نیست که درگیر کنترل ساختمان‌ها و نیروهای زیادی باشند. همچنین شاهد اضافه شدن درجه سختی نیز هستیم تا افرادی که با این سبک آشنایی کمتری دارند و یا بیشتر به این عنوان برای وقت‌گذرانی نگاه می‌کنند نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ همچنین هر لحظه که بخواهید نیز می‌توانید درجه سختی را افزایش یا کاهش بدهید.

نقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفاننقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفان

موج زامبی‌ها این‌گونه به شما حمله خواهد کرد

به رسم تمامی بازی‌های RTS در بازی They Are Billions نیز شاهد مراحلی هستیم که در آن‌ها روند بازی شیوه دیگری به خود می‌گیرد. به عنوان مثال در تعدادی از مراحل به صورت مکرر شاهد حملات خیل عظیم زامبی‌ها هستید که در این حالت بازی بیشتر شکل Tower Defense به خود می‌گیرد و یا در تعداد دیگری از مراحل شما فقط باید یک قهرمان تنها را کنترل کنید و به وسیله او به مناطق مختلفی نفوذ کنید. شاید فکر کنید که این مراحل تنوع جالبی ایجاد می‌کنند ولی باید بگویم که برخلاف چیزی که تصور می‌کنید ساختار این مراحل اصلا جالب درنیامده است و از طرفی آنقدر تکرار می‌شوند که حوصله شما را سر می‌برند.

در آخر باید گفت که چه در بخش Survival و یا در کمپین داستانی که مراحل مختلفی دارد و یا چالش‌های هفتگی که به بازی اضافه می‌شوند، بازی They Are Billions یک عنوان استراتژی پیچیده باقی می‌ماند. این حقیقت که همیشه می‌دانید فقط یک قدم تا نابودی کامل کلونی خود فاصله دارید و همچنین جابجایی سریع بازی بین دفاع و حمله همیشه جذاب باقی می‌ماند. بازی ایده خوبی دارد و به خوبی نیز آن را پیاده می‌کند و مهم نیست که چند بار مشغول بازی کردن مراحل آن باشید، They Are Billions همیشه جذابیت خاص خود را دارد.

نقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفاننقد و بررسی بازی They Are Billions ؛آرامش قبل از طوفان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی