حضور ۱۴۰۰ دانشجوی دختر در چهارمین المپیاد ملی ورزش های همگانی

چهارمین المپیاد ملی ورزش های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۶ دانشگاه و موسسه اموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه الزهرا(س) آغاز شد.

به گزارش.....، چهارمین المپیاد ملی ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) تهران آغاز شد.

این دوره از رقابت‌های المپیاد با حضور ۱۴۰۰ دانشجوی دختر از ۱۲۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی سراسر کشور تا پایان تیر به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

در این دوره از رقابت‌ها دانشجویان تمامی بخش‌های آموزش عالی به غیر از دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت حضور دارند و دانشجویان در ۹ رشته والیبال ۴ نفره، بسکتبال ۳ در ۳، هند پلو، هفت سنگ، دارت، طناب‌زنی، فریزبی، آمادگی جسمانی و فوتبال گل کوچک به رقابت با یکدیگر می پردازند.

هدف از برگزاری این المپیاد توسعه و ترویج فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه ها و سوق دادن دانشجویان دختر به سمت فعالیت‌های ورزشی است.شعار این المپیاد" ورزش دانشگاهی پیشرو در توسعه ورزش همگانی" است و هدف از برگزاری آن افزایش شادابی و نشاط و سلامتی در بین دانشجویان دختر با ترویج فعالیت‌های ورزشی است.

المپیاد ملی ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر سراسر کشور نیز از سوم تا هشتم مرداد ماه سال جاری با حضور تقریبی ۲۰۰۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در ۹ رشته ورزشی به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان برگزار می‌شود و طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.