دموی ناسا از ساخت فضاپیما با چاپگر سه‌بعدی


دموی ناسا از ساخت فضاپیما با چاپگر سه‌بعدی

ایتنا - ناسا تلاش‌های خود را برای بردن فناوری چاپ سه‌بعدی به فضا افزایش داده است. این آژانس به‌تازگی با امضای قراردادی 73.3 میلیون دلاری با کمپانی Made In Space قرار است تا توانایی چاپ سه‌بعدی اجزای فضاپیماها را موردبررسی قرار بدهد.

ناسا در همکاری با کمپانی Made In Space قصد دارد تا با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی اجزای فضاپیماها را در مدار زمین تولید کند.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، ناسا تلاش‌های خود را برای بردن فناوری چاپ سه‌بعدی به فضا افزایش داده است. این آژانس به‌تازگی با امضای قراردادی 73.3 میلیون دلاری با کمپانی Made In Space قرار است تا توانایی چاپ سه‌بعدی اجزای فضاپیماها را موردبررسی قرار بدهد. این اقدام به کمک فضاپیمایی به نام آرکینات وان (Archinaut One) انجام خواهد شد که قرار است در سال 2022 میلادی به مدار زمین پرتاب شود.
دموی ناسا از ساخت فضاپیما با چاپگر سه‌بعدی

این فضاپیما با استفاده از موشکی به نام Rocket Lab Electron به فضا پرتاب می‌شود و به‌محض فرود دو تیرچه 32 فوتی را چاپ خواهد کرد. به گفته ناسا هرکدام از این تیرچه‌ها به آرایه‌های خورشیدی ویژه‌ای تبدیل خواهند شد که می‌تواند تا 5 برابر پنل های خورشیدی فعلی انرژی تولید کند.

جالب است بدانید که این تیرچه‌ها در سال 2017 میلادی توسط Made In Space در موقعیت مکانی ویژه‌ای که ناسا از آن برای شبیه‌سازی شرایط فضا استفاده می‌کرد، چاپ شده بودند. قرارداد فعلی این دو کمپانی برای جهان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می‌تواند رویکرد ناسا و دیگر کمپانی‌ها در ساخت‌وساز و تعمیر فضاپیماها را تغییر بدهد.

این پروژه در صورت موفقیت می‌تواند منجر به ساخت فضاپیما در مدار زمین شود و همچنین شرکت‌ها می‌توانند با هزینه بسیار اندکی ماهواره‌های کوچکی را به مدار زمین بفرستند و آن‌ها را از مدار زمین تأمین نیرو کنند. علاوه بر این انجام پیاده‌روی‌های کیهانی پرخطر توسط انسان‌ها به حداقل خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن