آذری جهرمی: رویای ایران هوشمند در حال تحقق است


آذری جهرمی: رویای ایران هوشمند در حال تحقق است

ایتنا - در این بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشور هیئت‌های مختلفی از کشورهای چین، آذربایجان، عراق، ارمنستان، روسیه، ترکیه، قطر و افغانستان حضور دارند.

صبح پنجشنبه ۲۷ تیر ۹۸ بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با شعار آینده بهتر با حضور محمد جواد آذری جهرمی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز به کار کرد.

به گزارش ایتنا، به مراسم افتتاحیه ساعت 10:35 و با 65 دقیقه تاخیر و انتظار خبرنگاران آغاز شد. پس از مراسم زنگ توسط مرشد شیرخدا و خوشامدگویی به سبک زورخانه ای به وزیر محترم ارتباطات، مهمانان خارجی عالی رتبه شرکت کننده معرفی شدند. در این مراسم آقای رامین قلی زاده، وزیر راه و ارتباطات آذربایجان، نعیم الربیعی، وزیر راه و ارتباطات عراق، هاکوپ آشکیان، وزیر ارتباطات ارمنستان، حسن بن حسن، قائم مقام وزارت اراتباطات قطر، کنستانتین وسلوف، وزیر ارتباطات روسیه، عمر عبدالله قراقزگو،رئیس سازمان فناوری و اطلاعات ترکیه، خانم آیمان، دبیر کل اتحادیه APT، جانسون، معاون اتحادیه IUD و آقای دنیو، معاون اتحادیه RCC حضور داشتند.
آقای آذری جهرمی در آغار سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ما در دوره ویژه ای از تاریخ زندگی می کنیم، بیان داشت: انقلاب صنعتی چهارم خیلی چیزها را تغییر داده است. سطح زندگی های فردی نیز دستخوش تحول شده. امروزه خیلی کارها صرفا با یک کلیک انام می شود. تحول دیجیتال نگرش های مدیران را هم تغییر داده و بسیاری از آنها از این فرصت به دنبال استفاده برای افزایش بهره وری هستند. از همین روی، اقتصاد دیجیتال تغییر بزرگی در جهان ایجاد خواهد کرد.
وزیر جوان ارتباطات کشورمان ادامه داد: این افتخار بزرگی برای ایران است که از پتانسیل ها استفاده کرده و غیرممکن ها را ممکن سازد و همگام با آخرین تحولات بین المللی حرکت کند. این مهم به رغم تحریم های ظالمانه آمریکا رخ داده که توانسته ایم از غیرممکن ها عبور کنیم. شعار نمایشگاه الکامپ امسال، آینده بهتر، نشان می دهد به دنبال بهتر کردن زندگی برای همه اقشار بدون هیچ تبعیضی هستیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره‌ به الکامپ به عنوان نمایشگاه تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: حضور گسترده استارت آپ ها که نسبت به سال های گذشته بسیار چشمگیر است، حکایت از همین پیشرفت دارد. انتخاب نام بخش الکام استارز هم بسیار عالی است چون اعتقاد داریم در شرایط ویژه ای هستیم. بازدید شرکت کنندگان خارجی به خصوص هیئت های خارجی عالی رتبه رویکرد گسترش همکاری ها و تقویت اقتصاد دیجیتال را نشان می دهد. امیدوارم بتوانیم امکانات بی نظیری برای شرکت کنندگان فراهم کنیم. در همین راستا از طریق برنامه های اشتغالزایی در این حوزه تا سال بعد توسعه 68 هزار شغل را در نظر داریم.
وی سخنان خود را این گونه به پایان برد که: این افتخار بزرگی است که رویای ایران هوشمند در حال تحقق است. طی بازدید خود از الکامپ امسال مشاهده خواهید کرد که اکوسیستم فناوری اطلاعات ایران تا چه حد توانمند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق