نه مسی، نه رونالدو؛ ارزشمندترین بند آزادسازی دنیای فوتبال متعلق به کدام بازیکن است؟


نه مسی، نه رونالدو؛ ارزشمندترین بند آزادسازی دنیای فوتبال متعلق به کدام بازیکن است؟

بند آزادسازی قرارداد کریم بنزما با رئال مادرید یک میلیارد یورو ارزش دارد.

بند آزادسازی قرارداد کریم بنزما با رئال مادرید یک میلیارد یورو ارزش دارد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از Sportskeeda، این روزها فعال شدن بند آزادسازی قرارداد آنتوان گریزمن با اتلتیکومادرید و پیوستن او به بارسلونا جنجال های زیادی را برانگیخته است.

بارسلونا که مدت ها در پی جذب آنتوان گریزمن بود، تا فرارسیدن ماه جولای صبر کرد تا بتواند بعد از کاهش رقم قید شده در بند آزادسازی قرارداد این بازیکن با اتلتیکومادرید، گریزمن را با هزینه کمتری به خدمت گیرد. این بند پیش از این 200 میلیون یورو ارزش داشت که در نخستین روز از ماه جولای به 120 میلیون یورو می‌رسید.

با این حال، اتلتیکو ادعا کرده که چون گریزمن از مدتها قبل با بارسا در ارتباط بوده و پیش از یک جولای با این تیم به توافق رسیده، بارسلونا باید همان 200 میلیون یورو را به روخی بلانکوس پرداخت کند.

اما هرچه که باشد، قرارداد گریزمن با بارسلونا منعقد شده و آبی اناری ها هم در این قرارداد، بند آزادسازی 800 میلیون یورویی را گنجانده اند تا خیال خود را راحت کنند. این رقم تقریبا 4 برابر رقمی است که پاریسن‌ژرمن در سال 2017 برای فعال کردن بند آزادسازی قرارداد نیمار به بارسلونا پرداخت کرد و ستاره برزیلی را به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل کرد.

اما آیا بند آزادسازی قرارداد گریزمن با بارسلونا سنگین ترین بند آزادسازی دنیای فوتبال است؟ پاسخ این سوال منفی است اما شاید برای خیلی ها تعجب برانگیز باشد که کدام بازیکن بالاتر از گریزمن، رده اول را به خود اختصاص داده است.

در رده نخست این فهرست و در کمال تعجب، نام کریم بنزما مهاجم 31 ساله و فرانسوی باشگاه رئال مادرید به چشم می‌خورد. بنزما که در سال 2009 با قراردادی به ارزش 35 میلیون یورو از لیون به رئال مادرید پیوست، در سپتامبر 2017 پای میز مذاکره نشست و قرارداد خود را با لوس بلانکوس تا سال 2021 تمدید کرد.

با این تمدید قرارداد، حقوق او به 7.5 میلیون یورو در سال ارتقا یافت و بند آزادسازی قرارداد او نیز به یک میلیارد یورو رسید. این بند آزادسازی، تنها بند دنیای فوتبال فوتبال است که ارزشی برابر با یک میلیارد یورو دارد.

البته چندماه بعد از تمدید قرارداد بنزما و در نوامبر 2017، رئال قرارداد کریس رونالدو را هم تا سال 2021 تمدید کرد و رقم قید شده در بند آزادسازی او را یک میلیارد یورو تعیین کرد اما چندماه بعد و زمانی که رونالدو شخصا درخواست جدایی از رئال را داد، کهکشانی ها بدون توجه به بند آزادسازی به او مجوز جدایی را دادند و رونالدو بدون مشکل، با انتقالی 112 میلیون یورویی به یوونتوس پیوست. در قرارداد رونالدو با یوونتوس نیز چنین بندی پیش بینی نشده است.

بعد از گریزمن که در رده دوم حضور دارد، در رده سوم به نام لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید می‌رسیم. مودریچ که به همراه کرواسی به فینال جام جهانی 2018 رسید و با کسب توپ طلا، به سلطه 10 ساله رونالدو و مسی بر این جایزه خاتمه داد، پاداش نمایش های خوب خود را از رئال گرفت و این تیم، قرارداد هافبک 33 ساله اش را در فوریه 2019 تا سال 2021 تمدید کرد. این قرارداد بند فسخی 750 میلیون یورویی دارد.

مودریچ در رده سوم تنها نیست اما شاید کمتر کسی باور کند کسی که این رتبه را با مودریچ به اشتراک گذاشته هم تیمی کم نام و نشان او، براهیم دیاز باشد. دیاز 19 ساله که در ژانویه 2019 با انتقالی 17 میلیون یورویی از منچسترسیتی به رئال مادرید پیوست، با این تیم قراردادی 6 ساله منعقد کرد و رقم موجود در بند فسخ قرارداد او نیز 750 میلیون یورو قید شد. دیاز در نیمه دوم فصل 19-2018 در 11 مسابقه برای رئال به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. اما همچنان باید به انتظار نشست و دید آیا باشگاهی حاضر خواهد شد برای خرید او در آینده، چنین رقمی را بپردازد؟

بعد از مودریچ و دیاز نوبت به 4 بازیکن می‌رسد که بند فسخی 700 میلیون یورویی دارند؛ 4 بازیکنی که یکی از آن ها لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا است.

فعال شدن بند فسخ 222 میلیون یورویی نیمار با بارسلونا توسط پاریسن‌ژرمن در تابستان 2017، دو غول اسپانیایی را نگران کرده و آن ها تصمیم گرفته اند تا در حین تمدید قرارداد با ستاره هایشان، رقمی مطمئن و دست نیافتنی را به عنوان بند فسخ قرارداد آن ها لحاظ کنند. اما تورم موجود در بازار، رد و بدل شدن چنین ارقامی را در آینده نزدیک قابل پیش بینی کرده است.

در ادامه بار دیگر نگاهی به سنگین ترین بند فسخ های بازیکنان دنیای فوتبال خواهیم داشت؛ بازیکنانی که همگی یکی از دو غول اسپانیا را نمایندگی می‌کنند:

کریم بنزما (رئال مادرید): 1 میلیارد یورو

آنتوان گریزمن (بارسلونا): 800 میلیون یورو

لوکا مودریچ (رئال مادرید)، براهیم دیاز (رئال مادرید): 750 میلیون یورو

لیونل مسی (بارسلونا)، وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)، ایسکو (رئال مادرید)، مارکو آسنسیو (رئال مادرید): 700 میلیون یورو

جرارد پیکه (بارسلونا)، گرت بیل (رئال مادرید): 500 میلیون یورو

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا