جمع آوری آنلاین پسماند خشک در مشهد


سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:پسماندهای خشک به صورت آنلاین جمع آوری می شود به...

جمع آوری آنلاین پسماند خشک در مشهد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:پسماندهای خشک به صورت آنلاین جمع آوری می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی یعقوبی افزود : طرح «سی‎مپ» از ابتدای خردادماه در نواحی یک و دو جمع آوری آنلاین پسماندهای خشک در مشهدمنطقه 9 اجراشد و با توجه به نتایج مثبت به دست آمده از پایلوت این طرح در منطقه 9 به زودی سایر مناطق شهر نیز از این طرح بهره مند خواهند شد.

وی گفت: در این روش بدون نیاز به مراجعه شهروندان در هر نقطه یا هر مکان، مواد بازیافتی آن‎ها جمع‌آوری می‎شود و هزینه آن به قیمت خرید در ایستگاه بازیافت پرداخت می‎شود؛همچنین شهروندان در این روش می‏ توانند به جای دریافت پول، از خدمات دیگر از جمله شارژ من کارت، خرید بسته اینترنت، کمک به موسسات خیریه یا پرداخت بهاء عوارض حمل پسماند سالانه خود از محل فروش مواد بازیافتی اقدام کنند.

وی افزود: این نرم‎افزار، از طریق پیامک حاوی لینک، سایت کافه بازار، سایت سازمان مپ قابل دستیابی است.

یعقوبی با اشاره به اینکه در این طرح تاکنون بیش از 3000 شهروند ثبت نام کرده اند، گفت: جمعیت هدف در این طرح 58 هزار نفر است.

وی افزود: حفظ کیفیت فعلی خدمات شهری سطح منطقه، کاهش هزینه در بخش خدمات شهری، افزایش مشارکت مردمی در بخش بازیافت و به‌دنبال آن کاهش زباله گردها، هوشمندسازی جمع‎آوری زباله خشک منازل و اصناف و دریافت بهای پسماند، تغییر فرآیندها در بخش رفت و روب سنتی و افزایش کارایی و کاهش هزینه ها از اهداف این طرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد