آمارهایی عجیب در مورد نحوه تماشای مسابقات لیگ برتر انگلیس در دنیا؛ بازی‌های کدام باشگاه انگلیسی در دنیا مخاطب بیشتری دارد؟


آمارهایی عجیب در مورد نحوه تماشای مسابقات لیگ برتر انگلیس در دنیا؛ بازی‌های کدام باشگاه انگلیسی در دنیا مخاطب بیشتری دارد؟

مطلب زیر راه‌های قانونی مشاهده مسابقات لیگ برتر را در بر می‌گیرد. عده زیادی به ویژه در آمریکای جنوبی و آسیا،...

طرفداری- بر اساس آمار که به تازگی از سوی لیگ برتر انگلیس منتشر شد، مجموع میزان تماشای مسابقات این لیگ به صورت زنده، به ۱.۳۵ میلیارد نفر رسیده است؛ یعنی به طور میانگین هر مسابقه این لیگ، ۳.۵۵ میلیون بیننده در سراسر دنیا دارد.

بر اساس تحقیقات Nick Harris، به طور میانگین هر مسابقه لیگ برتر در فصل ۱۹-۲۰۱۸ تعداد ۳.۵۵ میلیون بیننده تلویزیونی در سراسر دنیا داشت. البته این رقم تنها افرادی را در بر می‌گیرد که در خانه و از طریق تلویزیون مسابقات را دنبال می‌کنند. عده دیگری هم هستند که ترجیح می‌دهند از طرق دیگری در خانه خود مسابقات را تماشا کنند. گرایش مردم به سوی دنبال کردن زنده مسابقات ورزشی در تمام دنیا به شدت در حال تغییر است ولی نکته جالب اینجاست که مخاطبان انگلیسی از چهار سال گذشته تا به امروز چگونه مسابقات لیگ برتر را دنبال می‌کنند.

آمارهایی عجیب در مورد نحوه تماشای مسابقات لیگ برتر انگلیس در دنیا؛ بازی‌های کدام باشگاه انگلیسی در دنیا مخاطب بیشتری دارد؟

سهم دستگاه‌های مختلف در داخل و خارج از خانه برای تماشای مسابقات لیگ برتر

این به چه معناست؟ ۷۰ درصد از کل مخاطبان لیگ برتر در بریتانیا، مسابقات را از خانه خود تماشا می‌کنند (حالا چه به وسیله تلویزیون، چه کامپیوتر و کنسول‌ها یا تبلت و موبایل). اما میزان مشاهده مسابقات در خانه، در خارج از آن و توسط وسایل الکترونیکی مختلف در هر کشوری متفاوت است. برای نمونه کشور نیجریه را در نظر می‌گیریم. در آن کشور عده کمتری از خانه مسابقات لیگ برتر را تماشا می‌کنند و بیشتر افراد (به ویژه در مناطق روستایی) در خارج از خانه به تماشای این رقابت‌ها می‌نشینند.

آمارهایی عجیب در مورد نحوه تماشای مسابقات لیگ برتر انگلیس در دنیا؛ بازی‌های کدام باشگاه انگلیسی در دنیا مخاطب بیشتری دارد؟

۵۳ درصد از دنبال کنندگان لیگ برتر در نیجریه، در خارج از خانه خود این مسابقات را تماشا می‌کنند

یکی از معجزه‌های موفقیت مالی لیگ برتر طی ۱۵-۲۰ سال گذشته، رشد درآمدهای حق پخش خارج از کشور بوده است که برای مثال طی سه سال آینده (۲۰۲۲-۲۰۱۹) بالغ بر ۴ میلیارد پوند نصیب این لیگ خواهد خواهد کرد. در واقع عده خیلی زیادی برای تماشای این مسابقات پول می‌پردازند ولی کمتر به تماشای آن می‌نشینند. همین برای فعال سازی ناهماهنگی شناختی ما کفایت می‌کند: خیلی از مردم دنیا برای مسابقات لیگ برتری که تماشا نمی‌کنند، پول می‌پردازند. این زمینه مطالعاتی اعجاب انگیزی است. این وضعیت چیزهای زیادی در مورد رفتار انسان‌ها، بازاریابی، گزینش و نقش رسانه‌های مدرن می‌گوید.

یک نمونه دیگر: حدودا بیش از ۷ میلیون خانه در بریتانیا اشتراک تلویزیون‌هایی که مسابقات لیگ برتر را پخش می‌کنند (اسکای فوتبال و بی تی اسپورت) را خریداری کرده‌اند اما هر بازی در این کشور به طور میانگین ۱ میلیون بیننده دارد؛ این در حالی است که انگلیسی‌ها باید بیش از هر مردمان دیگری در دنیا به لیگ برتر علاقه داشته باشند. آمار لیگ برتر نشان می‌دهد مسابقات این لیگ به ۹۷۸ میلیون خانه در دنیا (میلیاردها نفر) راه پیدا می‌کند. با این وجود میانگین تماشای این مسابقات از راه تلویزیون در خانه، فقط ۳.۵۵ میلیون نفر به ازای هر مسابقه است.

مردم دنیا بیشتر بازی‌های کدام باشگاه لیگ برتری را تماشا می‌کنند؟

منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال، منچسترسیتی و تاتنهام به ترتیب بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک