بیش از 10 هزار نفر در باشت زیرپوشش تامین اجتماعی هستند


بیش از 10 هزار نفر در باشت زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

گچساران- ایرنا - رئیس اداره تامین اجتماعی باشت گفت: 10 هزار و 600 نفر از جمعیت شهرستان معادل حدود 50درصد زیرپوشش خدمات این بیمه هستند.

به گزارش ایرنا، رامین بهیار فر روز جمعه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی و فرماندار باشت از این اداره تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی شهرستان باشت را چهار هزار و ۴۰۰ نفر ذکر کرد.

وی بیان کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی با شعار " کار فردا را به امروز بسپارید" انجام می شود.

بهیارفر تصریح کرد: با هدف رفاه حال بیمه شدگان و صرفه جویی در زمان گسترش خدمات غیرحضوری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی از همکاری فرماندار باشت برای همکاری جهت بدهی ۱۲ میلیارد ریالی شهرداری این شهر به تامین اجتماعی قدردانی کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردمی است که کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران این مجموعه را تشکیل داده اند.

عباس نورمحمدی بیان کرد: بیمه نخستین رکن رفاه اجتماعی است و تامین اجتماعی در زمینه امرار معاش گروه زیادی از بیمه شدگان نقش آفرین است.

وی گفت: کشورمان از سویی به سمت پیری جمعیت پیش می رود و از سوی دیگر اشتغال نیز تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته است، به همین دلیل باید یک سازکار و برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم تا بتوانیم جمعیتی که بازنشسته می شود را از لحاظ معیشت و تامین هزینه های درمان پاسخگو باشیم.

نورمحمدی ابراز داشت: ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۰۰ هزار بیمه شده اصلی با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی از فرماندار باشت به خاطر همکاری با تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.

نورمحمدی بیان کرد: تامین اجتماعی استان با ۳۶۰ مرکز درمانی غیر مستقیم برای خدمات رسانی به بیمه شدگان قرارداد دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرداخت مستمری، خدمات درمانی در مراکز ملکی و طرف قرارداد و بیمه بیکاری از مهمترین خدمات این سازمان به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان است.

فرماندار شهرستان باشت نیز در این دیدار گفت: تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است و خدماتی چشمگیر به جامعه هدف ارائه می دهد.

مسعود حسینی افزود: نقش تامین اجتماعی و بیمه در زندگی مردم اجتناب ناپذیر است و اگر بیمه را از زندگی مردم جدا کنند دچار مشکلاتی می شوند و نمی توانند جوابگوی هزینه های درمان خود و خانواده هایشان باشند.

وی از تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به خاطر ارائه خدمات غیر حضوری به جامعه هدف تقدیر کرد و گفت: انجام خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران ضمن کاهش هزینه ها از اتلاف وقت مردم جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: در شهرستان باشت مشکلاتی از جمله عدم پرداخت حق بیمه دستگاه های اجرایی به ویژه حوزه شهرداری وجود دارد که سال گذشته بخشی از جریمه های شهرداری توسط تامین اجتماعی بخشیده شد و مابقی نیز به صورت اقساطی قرار است پرداخت شود.

حسینی اظهار داشت: برای گسترش بیمه تامین اجتماعی در شهرستان باشت آمادگی داریم و با برگزاری جلسات با ادارات مختلف و کار کارشناسی می توانیم حق بیمه ها را در شهرستان پرداخت کنیم.

فرماندار باشت گفت: تعداد پروژه های عمرانی در سطح شهرستان زیاد است اما باید پیگیری کرد تا شرکت ها بتوانند حق بیمه های کارگران و کارکنان خود را در سطح شهرستان به واریز کنند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/‏۶۱۱۰


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟