مهدوی: دشمن به بهانه های مختلف افکار خود را به جامعه ما تحمیل می کند


مهدوی: دشمن به بهانه های مختلف افکار خود را به جامعه ما تحمیل می کند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن بهترین راهی که برای مقابله با نظام دارد، دست گذاشتن بر آسیب های اجتماعی است، گفت: دشمن به بهانه های مختلف و شعارهای عامه پسند سبک زندگی و افکار خود را به جامعه ما تحمیل می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز - ۲۸ تیرماه- در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از موارد رعایت تقوا، تقوا در فضای مجازی است، گناه غیبت کردن از زنا شدیدتر است و مختص به گفتار زبانی نیست.

وی با بیان اینکه دشمن بهترین راهی را که برای مقابله با نظام ما دارد، دست گذاشتن بر آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: فشار اقتصادی به ویژه بر قشر متوسط و پایین جامعه و آسیب های فرهنگی و دینی که ملاحظه می کنید، موجب شده دشمن به بهانه های محتلف و شعارهای عامه پسند سبک زندگی و افکار خود را به جامعه تحمیل کند و سبب تنزل روحیه انقلابی مردم شود.

مهدوی گفت: به بهانه آزادی دین دست می گذارند روی دفاع از بهاییان یا اقلیت های دیگری که غیرقانونی است، به بهانه تساوی جنسیتی روابط نامشروع را ترویج می دهند و به بهانه حق آزادی و اطلاع داشتن سند ۲۰۳۰ را به ما تحمیل می کنند، به بهانه تساوی حقوق، بی بند و باری و ولنگاری را در جامعه و به بهانه دفاع از حقوق حیوانات سگ گردانی را ترویج می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر از برگزاری اجتماعات روزهای اخیر در دفاع از حجاب، تصریح کرد: یکی از آسیب های مهم جامعه ما متاسفانه بی بند و باری در بحث عفاف و حجاب است. به خواهران و برادران توصیه می کنم که جوانان را با دلیل عقلی اقناع کنند زیرا جوان ما دارای فکر و عقل است اگر دلایل را بشنود قانع به رعایت حجاب می شود.

مهدوی افزود: زیبا نشان دادن خود نیز نکته دیگری است که هر کسی می خواهد زیباتر از همه جلوه کند و در این مسابقه حاضر به انجام عمل زیبایی، آرایش کردن و پیروی از مدهای لباس نا متعارف است، این مسئله زمانی سخت می شود که نور عقل ضعیف شده و سخت تر اینکه بحث آراستگی و تمیزی را هم برخی بهانه می کنند که مومن باید آراسته باشد؛ بنابراین تفکیک این مباحث مشکل می شود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف فواید فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: انسان عاقل به فرمان عقل خود است، فردی که پوشش را رعایت می کند حیا، عفت و غیرت او محفوظ می ماند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فواید خانوادگی رعایت حجاب، افزود: افراد وقتی پوشش خود را رعایت می کنند دیگر مردان در جامعه نگاهشان به زن های نامحرم نمی افتد که سبب بی میلی به همسرش شود و او را با دیگران مقایسه کند و تعدد ازدواج به سرش بزند و دیگر مشکلات به وجود آید.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به فواید اجتماعی حجاب، ادامه داد: رعایت حجاب برای خواهران و برادران سبب می شود ناپاکی در جامعه نباشد، آسیب های اجتماعی و خشونت هایی که منشا شهوانی دارد کاسته می شود و در جامعه آرامش فکری را شاهد خواهیم بود؛ افراد به فکر خدمت هستند نه رابطه نامشروع و زنان و دختران با آرامش در جامعه حضور پیدا می کنند.

مهدوی گفت: آن کسی که به فکر هوای پاک است چرا به فکر پاک اهمیت نمی دهد؟ خانواده ها و آموزش و پرورش توجه داشته باشند که دختران را از دوران ابتدایی تشویق کنند تا با پوشش چادر در جامعه رفت و آمد داشته باشند تا هم به سلامت روحی و حیا و عفت آنها و هم امنیت اخلاقی جامعه کمک کنند.

وی به دیدار اخیر ائمه جماعات با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در آن دیدار نکات مهمی را در خصوص اهمیت نماز جمعه بیان کردند از جمله اینکه مفاد نماز جمعه باید تامین کننده نیاز اجتماعی مردم باشد، تامین کننده نیاز مردم به همدلی و اتحاد در فضای نماز جمعه باشد و گفتمان بصیرت زا و امید دهنده باشد.

مهدوی با بیان اینکه مسئولان باید ارتباط دائمی خود را با ائمه جمعه داشته باشند و از تکروی خودداری کنند، گفت: مسئولان کاری را که می خواهند انجام دهند برای اطمینان از اینکه شرعی و قانونی است باید با ائمه جمعه هماهنگ کنند بر این اساس دیگر نیاز نیست از تریبون نماز جمعه مشکلات را بیان کرد.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: از جمله مواردی که رعایت نمی شود عزل و نصب هایی است که قبل از انتخابات شروع می شود. هفته گذشته چند عزل و نصب در اصفهان داشتیم موارد دیگری هم وجود دارد که از تهران در حال پیگیری است اما من از همین تریبون اعلام می کنم که این مسئله درست نیست، مسئولان استان دقت کنند جدای از اینکه برخی که منصوب شدند مشکل دارند، عزل و نصب های سیاسی و انتخاباتی برهم زننده آرامش جامعه است.

امام جمعه موقت اصفهان حمایت از جریان های انقلابی را از دیگر خواسته های رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: نیاز است مسئولان دولتی حمایت خود را نشان دهند، انتظار داشتیم استاندار نامه ای به مدیران کل ادارات مختلف بفرستند که در این یکسال گذشته چگونه از جوانان انقلابی حمایت کردید؟ لازم است وزیر کشور به استانداران سراسر کشور در این خصوص نامه ای بفرستند که این فرمان رهبری زمین نماند. گاهی اقداماتی خلاف این نظر انجام می شود، اگر کسی تخلفی کند مشروعیتش زیر سوال می رود.

مهدوی عمل نکردن اروپاییان به ۱۱ شرط برجام را نکته دیگر فرمایشات رهبری عنوان کرد و گفت: اگر ما در صداقت اروپایی ها شک داشته باشیم در عجز و ناتوانی آنها دیگر شکی نداریم، آنها عاجر از عمل کردن هستند.

وی ادامه داد: کسی که عاجر است اگر در گفتار هم صادق باشد، نمی تواند کاری انجام دهد؛ کاهش روند تعهدات را بنابر فرمایش رهبری با قدرت و سرعت و با روحیه انقلابی انجام دهید تا ایران اسلامی شاهد پیشرفت های بیشتر باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که هرچه تحریم ها را بیشتر کنند انسجام ایران بیشتر می شود، اقتدار ایران دشمن را به عجز و ناتوانی کشانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم