مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- پیشینه روابط ایران و چین به قدمت جاده ابریشم است، اصفهان نیازمند تامین تجهیزات پیوند مغز استخوان است و راننده نماینده اصفهان مورد سوء قصد قرار گرفت از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

نایب رئیس کنگره شورای شهر شانگهای چین گفت: قدمت روابط دیرینه ایران و چین به عمر ۲ هزار ساله جاده ابریشم باز می گردد.

شا هی لینگ در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برخلاف تصوری که ممکن است یک خارجی از ایران داشته باشد من شاهد برخورد خوب مردم خونگرم این شهر بودم به طوری که جوانان آن در هنگام بازدید از این شهر با نشاط خاصی از ما استقبال کردند.

هی لینگ به نمایندگی از شورای شهر شانگهای اعلام آمادگی کرد که در آینده هرچه بیشتر طرح‌های بسیاری بین این دو شهر اجرا شود.

نایب رئیس کنگره شورای شهر شانگهای چین افزود: از ٢ هزار سال پیش که جاده ابریشم وجود داشته ارتباط بین دو کشور ایران و چین برقرار بوده و هم اکنون نیز این ارتباطات توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به بازدیدی که از آثار تاریخی از جمله میدان نقش جهان و مسجد امام داشته است گفت: کاشی‌های آبی رنگ این مسجد امام، تداعی ظروف چینی کشور چین را می‌کند و این نشانه ارتباط دیرینه این دو کشور با یکدیگر است.

هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اصفهان توقیف شد

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از یک واحد صنفی انبار تخلیه بار در اصفهان کشف و توقیف شد.

جواد محمدی فشارکی افزود: بازرسان مبارزه با قاچاق کالا این مدیریت در بازرسی از یک واحد صنفی انبار تخلیه بار در اصفهان، هشت دستگاه پردازش اینترنتی (ارز دیجیتال) خارجی به گمان قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف و برای انجام سیر مراحل قانونی توقیف کردند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

نماینده مجلس: نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این میزان نقدینگی باید به سمت تولید و خدمات هدایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهارداشت: با هدایت نقدینگی به سمت تولید و خدمات، زمینه تکمیل و بهره برداری از بسیاری از طرح‌های این استان فراهم خواهد شد و نیاز است تا مسئولان استان اصفهان برای جذب این سرمایه‌ها برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: استان اصفهان توانایی ارتقای خود از وضع موجود به وضع مطلوب را دارد و باتوجه به سابقه این استان می‌طلبد که اصفهان در وضع مطلوب قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مدیریت این استان قدرت تحقق این هدف را دارد، افزود: برای دست یابی به این هدف نیاز است تا مدیران متخصص، متعهد، انقلابی و تلاشگر در پست‌های مختلف به کارگیری شوند.

اولین کاروان زائران اصفهانی امشب عازم سرزمین وحی می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: اولین کاروان حجاج اصفهانی شامل ۲۵۶ نفر امشب از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر عازم سرزمین وحی می‌شود.

غلامعلی زاهدی اظهارداشت: پیش از این مقرر بود ۴۷ کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام شوند اما در روزهای گذشته ۲ سهمیه (۲ کاروان) به این استان اضافه شد و شمار کاروان‌های اعزامی از این استان به ۴۹ کاروان افزایش یافت.

وی آمار زائران سرزمین وحی که از این استان عازم مکه و مدینه خواهند شد را هفت هزار و هفت نفر اعلام کرد و گفت: ۲۶۰ نفر نیز شامل عوامل اجرایی و خدماتی آنها را همراهی می‌کنند.

نمایشگاه‌های بین‌المللی صادرات محصولات غیرنفتی را افزایش می‌دهد

مدیرامور نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان صادرات را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: برای افزایش میزان صادرات باید نمایشگاه‌های متعدد برگزار کرد.

محمدمهدی دوایی درنشست خبری با موضوع راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان با تأکید برنقش نمایشگاه‌ها در صادرات محصولات غیرنفتی، اظهار کرد: بر پایه آمار اعلام‌شده وقتی شمار نمایشگاه‌های برگزارشده در کشور ۲ برابر شود، صادرات محصولات غیرنفتی ۱۴ درصد یعنی دو برابر میزان کنونی افزایش می‌یابد.

وی افزود: هدف دولت صادرات محصولات غیرنفتی است و برگزاری نمایشگاه می‌تواند در تحقق این هدف اثرگذار باشد.

مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت دلار بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه هرچه بیشتر به صادرات است، گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برای رسیدن به این هدف تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده است.

راننده نماینده اصفهان مورد سوء قصد قرار گرفت

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان از سوء قصد افراد ناشناس به راننده خودرو ی حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: ساعت ٢٠ و ٣٠ دقیقه امروز زمانی که حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک برای مصاحبه‌ای با شبکه افق وارد ساختمانی بین چهارراه لبافی نژاد و دانشگاه شده بود این حادثه رخ داد.

وی در خصوص جزئیات این حادثه گفت: زمانی که نماینده اصفهان مشغول مصاحبه بود متوجه سر و صدایی در بیرون از آن محل شد و پس از رسیدن به محل متوجه شد ٢ موتور سوار به خودروی ایشان حمله ور شدند و در این درگیری راننده خودرو از ناحیه پا مورد اصابت قرار گرفته است.

حمایت از مخترعان برای رونق تولید ضروری است

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان گفت: رویکرد این سازمان حمایت از مخترعان و تولیدکنندگان جوان برای رونق صنعت و حرکت به سمت تولیداتی با صرفه اقتصادی بالا خواهد بود.

ایرج موفق اظهار داشت: فعالیت بیشتر سازندگان جوان و نوآوران می‌تواند در خلق ثروت و تولید محصولات با کیفیت نقش مؤثری داشته باشد و بر این اساس ما حمایت ویژه‌ای از آنان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط بهتر برای واحدهای درگیر با مسائل مالی با مساعدت بانک‌ها به طور جدی دنبال می‌شود و از اولویت‌های سازمان است.

وی ادامه داد: چالش تجارت و بازاریابی از دیگر موارد مهم استان اصفهان است که باید بیش از گذشته به آن بها داد بر همین اساس بررسی خواهیم کرد که چه میزان از کالاهای تولیدی در این خطه در داخل استان و چه میزان در داخل کشور و یا خارج کشور صادر می‌شود و بر اساس آن مشکلات را کاهش خواهیم داد.

۶ مفسد اقتصادی در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶ مفسد اقتصادی که با ترغیب مردم به پرداخت وام بدون ضامن توانسته بودند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات وسیعی که توسط کارآگاهان صورت گرفت مشخص شد، شاکیان اقدام به دریافت وام کم بهره کرده و در قبال آن چکی با رقم بالاتر از مبلغ وام به عنوان ضمانت در اختیار افراد وام دهنده قرار دادند.

طرح تحول سلامت تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: با وجود اقدامات زیادی که در زمینه طرح تحول سلامت انجام شده است، اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

علی اکبر حق دوست در سلسله نشست‌های هم اندیشی در باره مسائل نظام سلامت کشور و استان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: رضایتمندی، فاصله بین داشته‌ها و خواسته هاست و در صورتی که خواسته‌ها با سرعتی بیش از داشته‌ها رشد کند، رضایتمندی نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: درآمد بسیاری از پزشکان و پرستاران در طرح تحول سلامت بالا رفت اما برغم افزایش درآمد، نارضایتی آنها نیز افزایش پیدا کرد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: با اینکه درآمد پرستاران زیاد شد اما آنان ناراضی‌ترین گروه در نظام تحول محسوب می‌شوند.

همتی: با سیاست های دولت، نرخ ارز ثبات کاهنده یافته است

رییس بانک مرکزی گفت: ما همه فشارها را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که قیمت ارز ثبات کاهنده یافته است.

همتی در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان در اتاق بازرگانی، افزود: این رقم معادل بودجه ارزی سالانه برخی کشورهاست و شروع خوبی برای ما در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

وی، تأمین ارزی در سال گذشته را ۴۲ میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: نرخ ارز نیز به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده دولت در حال ثبات یافتن است.

همتی تاکید کرد: با وجود همه فشارها و التهابات سیاسی علیه کشورمان، دشمنان به این نتیجه رسیدند که ما از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی حرفی برای گفتن داریم و اکنون این ما هستیم که تعیین کننده چگونگی مذاکره‌ها هستیم چون نظام جمهوری اسلامی قوی است.

سقوط مینی بوس در محور بویین و میاندشت - خوانسار ۱۳ کشته برجا گذاشت

فرماندار خوانسار گفت: حادثه سقوط یک دستگاه مینی بوس در مسیر بویین میاندشت به خوانسار، ۱۳ کشته و ۹ نفر مجروح برجا گذاشت.

منصور کمالی افزود: در این حادثه که ساعت ۹ صبح امروز رخ داد یک دستگاه مینی بوس بنز مدل ۷۰ از داران به سمت سرچشمه خوانسار در حرکت بوده که به علت نداشتن صورت وضعیت به جای عبور از مسیر دامنه از مسیری ناهموار و صعب العبور در بویین میاندشت عبور می‌کند که در یک سراشیبی به علت بریده شدن ترمز سقوط به داخل دره می‌کند.

وی اظهار داشت: در این حادثه ۱۰ نفر بزرگسال، سه کودک فوت و ۹ نفر مجروح شدند.

فرماندار خوانسار از اعزام هلی کوپترهای اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه برای انتقال مجروحان به اصفهان اشاره کرد.

به گفته وی جان باختگان این حادثه از اعضای دارالقرآن شهر داران بودند.

تعدد قوانین و سازمانهای همجوار چالش گمرکات کشور است

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی تعدد رویه‌های گمرگی و سازمان‌های همجوار و قوانین را از جمله چالش‌های فراروی این نهاد ذکر و با هدف پیشبرد سریع امور بر ضرورت اصلاح آن تاکید کرد.

علی بعیدی مفردنیا در آیین تودیع و معارفه مدیرکل گمرگ اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این استان، روان سازی تجارت در کنار عمل به قانون از اولویت‌های این نهاد برشمرد و افزود: از موانع دیگر پیش روی گمرک در توسعه سامانه های مربوط، تعدد سازمان های همجوار است به نحوی که سامانه های گمرکی باید با ۲۵ سازمان مختلف به صورت لحظه ای ارتباط برقرار کنند که عدم بلوغ سامانه‌های هر یک از این سازمان‌ها و یا قطعی و اختلال در آنها، در فرایند سامانه های گمرکی اختلال و قطعی ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال گمرک ملزم به اجرای حدود ۴۵ قانون داخلی و ۱۵ کنوانسیون بین المللی است و اکنون در کشور ۲۵ رویه گمرکی وجود دارد و هر کدام فرآیند مخصوص به خود را دارند و بسیاری از آنها منجمله پیله وری، کوله بری، ملوانی در سایر کشورها وجود ندارد.

اصفهان نیازمند تامین تجهیزات پیوند مغز استخوان است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مراجعه بیماران اصفهان برای پیوند مغز استخوان به تهران و اقامت آنها در چادر زیبنده این استان نیست.

امیر علی حمیدیه روز چهارشنبه در شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان اصفهان افزود: حضور بیمارانی از استانهای دیگر قابل توجیه است اما با وجود نیروی انسانی مجرب و زیر ساخت های فراوان، مراجعه بیماران اصفهانی به تهران هیچ توجیهی ندارد.

وی بیان کرد: از استاندار اصفهان تقاضا داریم دانشگاه علوم پزشکی استان را در پیوند استخوان کمک و یاری کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: اولین بخش پیوند مغز استخوان ایران از اصفهان آغاز شد اما بعد از مدتی متوقف شد.

به گفته وی اصفهان در زمینه پیوند مغز استخوان شروع کننده بود اما امروز از دیگر استان ها عقب مانده است.

حمیدیه یادآور شد: محققین خوبی در دیگر نقاط وجود دارد اما زیر ساخت های لازم برای این تیم ها در دیگر نقاط کشور وجود ندارد.

رودخانه و استخرهای کشاورزی اصفهان ۲۶ قربانی گرفت

رودخانه‌های اصفهان منجمله زاینده رود و کانالهای منشعب آن و استخرهای کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون برغم هشدارهای داده شده از خطر غرق شدگی، ۲۶ نفر قربانی گرفته است.

این روزها که بیشینه دما در استان اصفهان به حدود ۴۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است، فیلم ها و تصاویر بسیاری از شنا و آب‌تنی کردن مردم در رودخانه زاینده رود و کانال های آب در شبکه های اجتماعی منتشر می شود اما در کنار آن اخباری از غرق شدگی بسیاری از جمله جوانان و نوجوانان در این آبراه ها به بهانه رهایی جستن از گرمای هوا اما به قیمت از دست رفتن جان آنها، به گوش می رسد.

در یکی از آخرین موارد غرق شدگی، پسر ۱۱ ساله ای در زاینده رود در محدوده اسلام آباد در شرق اصفهان غرق شد و جان خود را از دست داد و چندی پیش از آن در اواسط تیر ماه، پسری پنج ساله در کانال آب در محدوده کلانشهر اصفهان دچار حادثه شد و فوت کرد.

امام جمعه موقت اصفهان: آمریکا در اوج ذلت قرار گرفته است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا که در اوایل انقلاب از طریق لانه جاسوسی، کودتای نوژه و حمله نظامی از طریق طبس قصد از بین بردن جمهوری اسلامی را داشت در سالهای اخیر در اوج ذلت و افول قرار گرفته است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر افزود: آمریکا اکنون با مشکلات داخلی مواجه شده است و در مجلس سنا علیه رئیس جمهور این کشور موضع گیری می شود که یکی از برکات نظام اسلامی و استقامت ملت رشید ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن بهترین راه مقابله با نظام اسلامی را ترویج آسیب های اجتماعی، فشار اقتصادی و آسیب های فرهنگی و مذهبی می داند، اظهارداشت: دشمن با شعارهای عوام پسند قصد دارد سبک زندگی خود را به ما تحمیل کند تا روحیه انقلابی و اصول نظام اسلامی تضیعف شود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهارداشت: آنها (دشمنان) به بهانه آزادی دین از اقلیت های غیرقانونی از جمله بهائیان حمایت می کنند و به بهانه های تساوی جنسیتی، تساوی حقوق زن و مرد و دفاع از حیوانات روابط نامشروع، بی بند و باری و سگ گردانی را در جامعه ما ترویج می دهند.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...