مقاومت در مقابل زیاده خواهی دشمنان و برخورد با ناامن کنندگان اقتصاد جامعه


مقاومت در مقابل زیاده خواهی دشمنان و برخورد با ناامن کنندگان اقتصاد جامعه

استان ها - ایرنا - وحدت، انسجام، معنویت و تربیت الهی، ارمغان نماز عبادی، سیاسی جمعه در طول 40 ساله انقلاب، مقاومت در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایران اسلامی و مقابله با ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه، بخش هایی از خطبه های این هفته نماز جمعه را به خود اختصاص داد.

خطیبان جمعه مراکز استان‌های کشور همچنین در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه دشمن بهترین راه مقابله با نظام اسلامی را ترویج آسیب های اجتماعی، فشار اقتصادی و آسیب های فرهنگی و مذهبی می داند، تاکید کردند که دشمن با شعارهای عوام پسند قصد دارد سبک زندگی خود را به جامعه ما تحمیل کند تا روحیه انقلابی و اصول نظام اسلامی تضعیف شود.

امامان جمعه، دشمنی آمریکا با ایران را دشمنی با انقلاب اسلامی عنوان کردند و گفتند: تحریم های واشنگتن با همراهی همپیمانانش علیه کشورمان از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شد اما مردم با مقاومت در برابر آنها نشان دادند که ملت و دولت این تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنند.

خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه امریکا که در اوایل انقلاب از طریق لانه جاسوسی، کودتای نوژه و حمله نظامی از طریق طبس قصد از بین بردن جمهوری اسلامی را داشت در سالهای اخیر در اوج ذلت و افول قرار گرفته است، تاکید کردند با همت و پشتکار ملت و جوانان متخصص کشور تحریم ها را به فرصتی برای شکوفایی اقتصاد تبدیل می کنیم.

بخش هایی از خطبه های این هفته نماز جمعه در مراکز استانها که خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش کرده اند به شرح ذیل است:

*ساری

مبارزه با فساد بزرگ‌ترین وظیفه مسئولان است

امام جمعه موقت ساری گفت: مبارزه با هرنوع فساد بزرگ‌ترین وظیفه مسئولان نظام و مهم ترین راه برقراری عدالت در جامعه است.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری از مردم به عنوان ولی نعمتان مسئولان یاد کرد و افزود: کارگزاران باید با تمام توان در جهت حل مشکلات شهروندان بکوشند.
وی ایجاد فاصله بین مردم و نظام را از اهداف دشمنان دانست و گفت: به همین منظور سعی می کنند تا دامنه فساد مالی، اخلاقی و فرهنگی هر لحظه گسترده تر شود.
خطیب موقت جمعه ساری یاد آور شد: مردم با تمام توان همواره از نظام و ارزش های الهی دفاع کردند و در این راه حتی از نثار خون ابایی نداشتند و اینک بر ماست تا به پاس این همه فدا کاری و از خودگذشتگی در خدمت رسانی کوتاهی نکنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه نخستین نماز جمعه به فرمان امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در تهران اقامه شد از این آیین عبادی سیاسی به عنوان نماد همدلی و وحدت و تقوا یاد کرد.
یوسف پور سبک شمردن و ترک نماز جمعه را از گناهان کبیره دانست و نقش این مراسم معنوی را در اقتدار و عظمت نظام بسیار پر رنگ توصیف کرد.
او نقش ائمه جمعه را برای حفظ وحدت هرچه بیشتر مهم و مورد تاکید دانست و گفت: بسیاری از برنامه ها و تصمیمات شیطنت آمیز دشمنان در نماز جمعه ها نقش بر آب شد.
وی همچنین نماز جمعه را یکی از مراکز معتبر اطلاع رسانی دانست و افزود: در حالی که دشمنان توسط رسانه های بیگانه و فضای مجازی سعی در مخدوش کردن نظام دارد، امامان جمعه با هشدار بجا مردم را از خطر بدخواهان آگاه کردند.

*قزوین

نماز جمعه عاملی برای تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نماز جمعه از تاکیدات اساسی قرآن کریم و دین اسلام بوده و در واقع بسیج عمومی برای پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و عاملی برای تقویت و انسجام جامعه مسلمین است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: امیرالمومنین (ع) بر پرهیز از سه موضوع شامل تضعیف نماز جمعه، کناره گیری از جهاد با دشمن و مذاکره با آن و مناسک دینی و حج اخطار شدید اللحنی دارند که رعایت نکردن و بی اعتنایی به آن جامعه را به هلاکت می‌کشاند.

وی با بیان اینکه هیچ اجتماعی بیشتر از نماز جمعه شبیه به مناسک حج نیست، اضافه کرد: در تمام کشور بیش از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه برقرار است که دعوت به حضور در نماز جمعه می‌کنند.
آیت الله عابدینی، وحدت ملی و همدلی مردم، بسیج عمومی در پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی و خاموش کردن آتش فتنه و نشر معارف قرآن، انبیا و اهل بیت را از رسالت‌های مهم نماز جمعه عنوان کرد.

آیت الله غابدینی گفت: در هشدار حضرت علی (ع) منظور از جهاد گاهی ممکن است میدان جنگ، گاهی نقش بر آب کردن توطئه دشمن و گاهی هم مقابله با تهاجم فرهنگی مطرح باشد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: یکی از راه‌های دشمن در این تهاجم فرهنگی ترویج فحشا و منکر و مشروبات الکلی است که باید در این خصوص مراقب بود.

*اردبیل

امام جمعه اردبیل خواستار اخذ مالیات از مسکن‌های خالی شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار اقدام جدی دولت برای اخذ مالیات از ۲ میلیون مسکن خالی در کشور شد.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با انتقاد از کم‌تحرکی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت در مدیریت بازار مسکن در کشور گفت: بر اساس اعلام کارشناسان بیش از ۲ میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد و دولت باید اخذ مالیات از این واحدهای مسکونی را آغاز کند.

وی وضع مالیات بر مسکن را موجب کاهش نرخ تورم، کاهش اختلافات طبقاتی و توقف نوسانات در بازار مسکن دانست و افزود: نقدینگی افسار گسیخته در جامعه مردم را زمین‌گیر کرده است.

آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور از فروردین ماه سال ۹۷ تا فروردین ماه امسال گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که بر عواید سرمایه و مسکن خالی مالیات وضع کند تا بازار متعادل شود.

* اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: آمریکا در اوج ذلت قرار گرفته است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا که در اوایل انقلاب از طریق لانه جاسوسی، کودتای نوژه و حمله نظامی از طریق طبس قصد از بین بردن جمهوری اسلامی را داشت در سالهای اخیر در اوج ذلت و افول قرار گرفته است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر افزود: آمریکا اکنون با مشکلات داخلی مواجه شده است و در مجلس سنا علیه رئیس جمهور این کشور موضع گیری می شود که یکی از برکات نظام اسلامی و استقامت ملت رشید ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن بهترین راه مقابله با نظام اسلامی را ترویج آسیب های اجتماعی، فشار اقتصادی و آسیب های فرهنگی و مذهبی می داند، اظهارداشت: دشمن با شعارهای عوام پسند قصد دارد سبک زندگی خود را به ما تحمیل کند تا روحیه انقلابی و اصول نظام اسلامی تضیعف شود.

* تبریز

پیشرفت کشور با تکیه بر جوانان به دست می‌آید

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه راهی به جز تکیه بر جوانان انقلابی و پرشور نداریم، گفت: هر زمان که امور به دست جوانان سپرده شده، بهتر انجام شده و پیشرفت کرده‌ایم.

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: از ابتدای انقلاب هر وقت کارها دست نیروهای انقلابی سازنده و علاقمند به پیشرفت بوده، موفق بوده‌ایم اما برعکس وقتی دست افرادی بود که چشم به جاهای دیگر داشته و انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب نبوده‌اند، ضربه دیده‌ایم که این موضوع قابل انکار نیست.

وی گفت: ما در مقابله با خائنان و هشت سال جنگ تحمیلی با همین نیروهای واقعی انقلابی پیش رفته‌ایم، از این‌رو باید در مقابل تحریم‌های آمریکا و اروپا نیز با نیروهای انقلابی جلو رویم.

مطهری‌اصل با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در روزهای اخیر اظهار داشت: در پی سرنگونی پهباد جاسوسی توسط ایران، آمریکایی‌ها نتوانستند کاری کنند و حتی بابت هدف قرار ندادن هواپیمای دارای سرنشین از سوی ایران، تشکر هم کردند، از این رو انگلیس که شاهد ترک صحنه توسط برادران آمریکایی خود بود، خواست تا با توقیف نفتکش ایرانی، تحرکی نشان بدهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به خوبی به این مساله واکنش نشان داده و فرمودند هر زمان و هر مکانی که مناسب باشد، نیروهای مؤمن ما جواب آنها را خواهند داد.

*شهرکرد

تحریم دشمنان بی اثر خواهد بود

نماینده ولی در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دشمنی آمریکا با ایران را دشمنی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تحریم های دشمنان علیه ملت ایران بی اثر خواهد بود.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: تحریم دشمن علیه ملت ایران از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شد اما مردم ایران با مقاومت در برابر دشمن نشان دادند که این تحریم ها باعث فرسوده شدن کشور نخواهد شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: امروز جوانان ایران اسلامی با توکل بر خدا و توان کشور به موفقیت های بزرگی در برابر تحریم های دشمنان دست یافته اند و ایران روز به روز مقتدر تر و دشمن ضعیف تر شده است.

نکونام با اشاره به دزدی دریایی انگلیس در زمینه توقف کشتی نفتکش یادآور شد: دشمن از نیروهای مسلح و اقتدار دفاعی ایران در هراس است و امروز آرامش و امنیت کشور مدیون همین اقتدار نیروهای مسلج در برابر دشمنان است.

*شیراز:

نماز جمعه در گام دوم انقلاب با بازنگری تقویت و بهتر شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: به نظر می رسد همانطور که گام دوم انقلاب اسلامی شروع شده، نماز جمعه نیز باید یک بازنگری، متناسب با جامعه اسلامی و پیشبرد اهداف خود داشته باشد و با این بازنگری تقویت و بهتر شود.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه شیراز با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به دستور امام راحل در مردادماه سال ۱۳۵۸ افزود: مرداد سال ۱۳۹۸ چهلمین سالگرد این رویداد است، ۴۰ سال نماز جمعه اقامه شده و سعی شده این سنت دیرپای محمدی و فریضه مهم اسلامی به خوبی اقامه شود و نهاد نماز جمعه بتواند نقش‌های مختلف خودش را در برپایی و اقامه دین اسلام ایفا کند.

وی ادامه داد: انصافاً در طول ۴۰ سال گذشته این نهاد و امامان محترم جمعه زحمت کشیدند تا بتوانند نقش خود را درست ایفا کنند.

امام جمعه شیراز گفت: در آستانه ۴۰ سالگی نهاد نماز جمعه، رهبر معظم انقلاب عموم ائمه جمعه را به حضور پذیرفتند و در خصوص نماز جمعه مباحث مفصلی را ایراد فرمودند.

* قم

موضع رهبری در برخورد با راهزنی دریایی انگلیس عزتمندانه بود

خطیب جمعه قم، موضع رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی پاسخ نماندن راهزنی دریایی انگلیس خبیث را عزتمندانه و مقتدرانه دانست و تاکید کرد: این موضع گیری معظم له تاکید بر دیپلماسی مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان است که چنین دیپلماسی نیاز امروز جامعه می باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جامعه سراسر کشور، افزود: این سخنان راهگشا و امیدآفرین بود که تابلوی اقتدار، پیشرفت و حل مشکلات ملت و بیانگر اثرگذار بودن دیپلماسی مقاومت در برابر افزون طلبی و روحیه تکبیر و شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت ملی، حضور فعال جوانان مومن و انقلابی در عرصه مدیریت، فساد ستیزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی مقاومت، اظهار داشت: اجرایی نمودن گفتمان دیپلماسی مقاومت رهبر معظم انقلاب در میان مسئولان و توجه عموم ملت و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی، آینده روشنی را برای کشور رقم می زند.

* کرمان

متولیان امور فکری به حال احتکار مسکن کنند

خطیب جمعه کرمان گفت: تعدد خانه های خالی از سکنه در کشور از احتکار مسکن خبر می دهد که مسئولان و دست اندرکاران باید حتماً به صورت جدی برای مهار قیمت ها و متوقف کردن این احتکار فکری بکنند و وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در آئین نماز جمعه این هفته کرمان در محل مصلای امام علی (ع) افزود: یکی از مسائل و دغدغه های امروز برای جامعه، مشکلات اقتصادی افزایش قیمت و اجاره مسکن است که در هفته های اخیر به یک مساله جدی تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: باید مسئولان ذیربط بر قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن نظارت جدی داشته باشند و یک سری مشکلات جزئی را که باعث بلااستفاده ماندن مسکن های مهر شده را حل کرده و هر چه سریعتر این مسکن ها را تحویل دهند.

* رشت

گرانی مسکن با عزم و اراده، حل شدنی است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به افزایش اجاره بهای مسکن طی هفته های اخیر گفت: این افزایش قیمت، موجب یأس بسیاری از اقشار جامعه شود اما با عزم و اراده، حل شدنی است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) افزود: هر دولتی موظف است تا در دوران استقرارش حدود دو تا سه میلیون مسکن ارزان قیمت برای مردم ایجاد کند چرا که با توجه به شرایط کنونی و بویژه حقوق کارگری و کارمندی، خانه دار شدن به راحتی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به نقش مسکن در اقتصاد کشور اظهار داشت: پویایی بخش مسکن، نقش موثری در تحرک اقتصادی کشور دارد از این رو بایستی دولت وضعیت مسکن را با تدبیر صحیح، ساماندهی کند.

* ایلام

ملت ایران از گردنه سخت تحریم ها به سلامت عبور خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت بزرگ و متحد ایران اسلامی گردنه سخت تحریم های کنونی را همچون ۴۰ سال گذشته با مدد الهی و همبستگی ملی پشت سر خواهد گذاشت.

نماز جمعه، نمایش وحدت و قدرت مسلمانان است به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به تهدیدات دشمن علیه کشورمان اظهار داشت: سرنگونی پهباد آمریکایی در خاک ایران، قدرت نظامی جمهوری اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان داد، همواره رعب و وحشت حضور ایران در منطقه به کابوسی بزرگ برای استکبار تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: هر زمانی که ملت به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش داده‌اند مشکلات به خوبی سپری شده است، زیرا انقلاب ثمره خون شهدا است بنابراین باید قدردان نعمت‌های بیکران خداوندی در نظام باشیم.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه حجاب در اسلام پرداخت و یادآور شد: اسلام حجاب را ارزش و قیمت زن مسلمان می‌داند و بالا بودن ارزش بانو به این است که در معرض دید و آسیب‌ها نباشد.

*بیرجند

پیشرفت‌های کشور نتیجه جهت‌گیری انقلابی و جهادی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایران سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، انگیزه‌های جهادی میان جوانان و ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر در دوران ۴۰ سال گذشته بوده که همه آنها نتیجه جهت‌گیری انقلابی و جهادی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) به مباحث مطرح شده در دیدار امامان جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار به مساله مهم روحیه انقلابی اشاره کردند و فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد.

وی بیان کرد: هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه تنها به ضرر انقلاب که به ضرر ملت، نظام و آینده ایران خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همچنین رهبری در این دیدار فرمودند در ۴۰ سال انقلاب هر دستاوردی نصیب کشور شده با توجه به روحیه انقلابی بوده است.

وی اضافه کرد: محصول تلاش این سال‌های کشور، ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزت، متدین، پیشرفت در علم، مطمئن و امیدوار، دارای تاثیر اساسی در منطقه، دارای منطق قوی در مسایل جهانی، رکورددار در شتاب و پیشرفت‌های علمی، رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌های مختلف و فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو و سایر است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نبود که متاسفانه بود، بی شک دستاوردهای کشور از اینها بیشتر بود.

* زاهدان

رشد علمی کشور مایه اقتدار و حافظ عزت ماست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رشد علمی کشور مایه اقتدار و حافظ عزت ماست که راه رشد علمی کشور با حضور، هدایت و پشتیبانی و پیگیری شخص مقام معظم رهبری برای جوانان کشور باز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف گوش جان بسپاریم و به آن عمل کنیم تا جامعه اسلامی به سعادت برسد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با گرامیداشت چهلمین سال ترویج و گسترش نماز جمعه گفت: خداوند در سوره جمعه به توجه و حضور پرتلاش مردم در نماز جمعه به منظور یاد خدا و رها کردن دنیا و رسیدن به رستگاری تاکید کرده است.

مسئولان نظام اسلامی با قدرت از منافع ملی دفاع می کنند

*اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان ایران اسلامی با قدرت از منافع ملی و خواسته های مردم در برابر زیاده خواهی دشمنان و در پیمان بین المللی برجام دفاع می کنند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: کشورهای اروپایی ۱۱ تعهد از جمله بازگرداندن بهای نفت و ارتباط بانک های جمهوری اسلامی ایران با بانک های جهانی را برعهده گرفته بودند که تا کنون هیچکدام از این تعهدات عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: مسئولان نماینده و امین ملت در برجام هستند و شجاعانه و قاطعانه از حق مردم کشور در این پیمان بین المللی دفاع می کنند.

امام جمعه اراک با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس نماز جمعه توسط امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه از جمله آثار گران سنگ انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه اکنون به برکت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی در ۸۹۰ نقطه شیعه نشین و ۱۰۰ منقطه سنی نشین کشور برگزار می شود که سرمایه بزرگ سیاسی و فرهنگی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جمعه مایه عزت، شرف، سربلندی امت اسلامی و بخش مهمی از سرمایه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک