کاهش 56 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نو


کاهش 56 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نو

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور از کاهش 56 درصدی شماره‌گذاری خودرو‌های نو و 75 درصدی اسقاط خبر داد

کاهش 56 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از سایت راهور، سرهنگ علی محمدی افزود: نقل و انتقال خودرو‌ها در سال‌جاری ۳ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: امسال حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی شماره گذاری شده است که در مقایسه با سال گذشته ۷۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا افزود: در بخش شماره گذاری خودرو‌های نو شماره داخلی نیز در سال جاری حدود ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی داخلی در کشور شماره گذاری شده است که بیشترین آن‌ها به ترتیب پراید ۱۳۱، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، تیبا ۲ و سایناست.
به گفته وی در مجموع در بخش خودرو‌های نو شماره اعم از داخلی و وارداتی امسال ۵۶ درصد کاهش یافته است.
همچنین رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از کاهش ۷۵ درصدی اسقاط خودرو‌های فرسوده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا
الزام بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو‌های شخصی و ناوگان عمومی
سرهنگ عین‌اله جهانی گفت: بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو‌های شخصی و ناوگان عمومی برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور الزامی است.
وی با اشاره به حوادث ناگوار هفته گذشته از جمله واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس که منجر به جان باختن حدود ۱۴ تن از سرنشینان آن شد، گفت: متاسفانه در این حوادث سرنشینان وسایل نقلیه از بستن کمربند ایمنی خودداری کرده بودند که همین امر موجب پرتاب و برخورد با سقف و ستون و شیشه‌ها و حتی افتادن آن‌ها به بیرون از خودرو و موجب مرگ آن‌ها شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو به فرهنگ تبدیل شده است، افزود: در این حال در جاده‌های برون شهری برغم الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، گاهی شاهدیم که سرنشینان خودرو‌ها، این موضوع را جدی نمی‌گیرند که همین امر در تصادفات به افزایش قابل توجه کشته‌های رانندگی منجر می‌شود.
وی گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان خودرو‌ها ضمن تذکر به سرنشینان در این خصوص توجه لازم را داشته باشند تا اعمال قانون نشوند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا
اصلی‌ترین علت تصادفات جاده‎ای؛ بی توجهی به جلو
سرهنگ نادر رحمانی گفت: بی توجهی به جلو با ۳۴ درصد، اصلی‌ترین علت تصادف جاده‌ای در خرداد ماه بوده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: تخطی از سرعت مطمئن با سهم ۲۰.۸ درصد در رتبه دوم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه انحراف به چپ با سهم ۱۳.۶ درصد و رعایت نشدن حق تقدم با سهم ۱۲.۲ درصد در رتبه‌های بعدی علل تصادف برون شهری در خرداد بوده است، افزود: پس از این عوامل به ترتیب خستگی و خواب آلودگی با ۵.۱ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۲.۵ درصد، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱.۷ درصد و حرکت در خلاف جهت، رعایت نکردن فاصله طولی و نقص فنی هر کدام با ۱.۳ درصد دیگر علل تصادف برون شهری در ماه پیش بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟