ابراز نگرانی مرکل درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس


ابراز نگرانی مرکل درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس

صدراعظم آلمان با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس، خواستار استفاده از راه‌های دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع شد.

ابراز نگرانی مرکل درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس
به گزارش فانوس، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، امروز جمعه در سخنانی با اشاره به ادعای اخیر آمریکا در سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «من من نگران وضع خلیج‌فارس هستم. شما نمی‌توانید به این منطقه نگاه کنید بدون اینکه نگران شوید. از تمامی فرصت‌ها برای برقراری ارتباط دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تنش باید بهره برده شود.

صدراعظم آلمان در ادامه گفت: ما تلاش کردیم ساز و کار مالی اینستکس را دایر کنیم و می‌خواهم بگویم این ساز و کار تا حدی آماده بهره‌برداری است. ما به توافق هسته‌ای با ایران پایبندیم و ایران می‌تواند سازوکار مالی را از جدی بودن حفظ این توافق تلقی کند.

مرکل افزود: طبیعی است که ایران تنها مسئول حفظ برجام نیست و اگر آمریکا از برجام خارج شد، طرف‌های اروپایی و چین و روسیه این کار را نکردند؛ بنابراین اگر چنانکه یکی خارج شد، شرایط جدیدی پیش می‌آید.

او در ادامه با اعلام اینکه «مفید است که ایران به تعهداتش در برجام پایبند بماند»، گفت: اگر یکی از طرف‌های برجام به تعهداتش پایبند نماند، ایران باید همچنان پایبند بماند و پیام حسن نیت خود را به جامعه جهانی بفرستد!

صدراعظم آلمان که اخیرا سه بار در انظار عمومی دچار لرزش و رعشه شده است و نگرانی‌هایی درباره وضع جسمانی او در میان آلمانی‌ها به وجود آمده، در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «من می‌توانم از پس این سمت برآیم. من توجه زیادی به سلامت خود دارم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!