چرخه گوشت قرمز کرمانشاه نیازمند اصلاح است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: چرخه گوشت قرمز استان نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هدایت حاتمی در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در کرمانشاه، اصلاح چرخه گوشت و خصوصا گوشت قرمز را در استان ضروری دانست.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز یکی از کالاهای پرمصرف در استان کرمانشاه است، اما قیمت بیشتری نسبت به میانگین کشور دارد، عنوان کرد: این در حالی است که سالانه حدود ۱۰ هزار تن مازاد تولید گوشت قرمز در استان داریم.

حاتمی اظهار کرد: در شرایطی که ما از استان‌های تولیدکننده دام کشور هستیم، اما قیمت هر کیلو گوشت در کرمانشاه حدود ۱۵ هزار تومان از میانگین کشور گرانتر است.

به گفته معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، اکنون هم که قیمت دام زنده مقداری کاهش پیدا کرده اما این کاهش قیمت را در چرخه عرضه و قصابی ها شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: گران بودن دام زنده عملا پولی به دست دامدار نمی رساند، بلکه این سود عاید افرادی می شود که در تولید دام هیچ نقشی ندارند و بار اصلی این گرانی نیز به دوش مصرف کنندگان است.

حاتمی با اشاره به راهکارهای بهبود چرخه عرضه گوشت قرمز در استان، تاکید کرد: واگذاری کشتارگاه شهرداری با جدیت پیگیری می شود و این واگذاری تاثیر قابل توجهی در بهبود چرخه گوشت قرمز خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، چرخه گوشت قرمز دارای سه بخش اساسی مسیر میدان دام تا کشتارگاه، مسیر داخل کشتارگاه و بعد از سردخانه تا قصابی است که هر مسیر به اصلاح نیاز دارد.

وی معتقد است، تا این سه مسیر یکپارچه نشود هیچ اتفاقی در تنظیم قیمت گوشت قرمز در استان رخ نخواهد داد.

به گفته حاتمی اصلاح این چرخه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و همه باید برای اصلاح آن پای کار بیایند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403