امام جمعه اردبیل خواستار اخذ مالیات از مسکن‌های خالی شد


امام جمعه اردبیل خواستار اخذ مالیات از مسکن‌های خالی شد

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار اقدام جدی دولت برای اخذ مالیات از 2 میلیون مسکن‌ خالی در کشور شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با انتقاد از کم‌تحرکی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت در مدیریت بازار مسکن در کشور گفت: بر اساس اعلام کارشناسان بیش از ۲ میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد و دولت باید اخذ مالیات از این واحدهای مسکونی را آغاز کند.

وی وضع مالیات بر مسکن را موجب کاهش نرخ تورم، کاهش اختلافات طبقاتی و توقف نوسانات در بازار مسکن دانست و افزود: نقدینگی افسار گسیخته در جامعه مردم را زمین‌گیر کرده است.

آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور از فروردین ماه سال ۹۷ تا فروردین ماه امسال گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که بر عواید سرمایه و مسکن خالی مالیات وضع کند تا بازار متعادل شود.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به خلف وعده وزیر اقتصاد در عمل به وعده اخذ مالیات از مسکن‌های خالی بیان کرد: دولت اگر بیش از این در زمینه اخذ مالیات از مسکن‌های خالی کوتاهی کند، ملت سوء ظن پیدا می‌کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اهتمام دولت در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره خانه گفت: دلالان و سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور هم وارد میدان شده و موجب افزایش چندین برابری نرخ مسکن و اجاره در کشور شده‌اند.

آیت الله عاملی تدابیر و سیاست‌های دولت در کنترل و مدیریت بازار مسکن و اجاره را ناکافی دانست و خواستار بازگرداندن اقساط مسکن مهر به موضوع مدیریت و ساخت مسکن ارزان قیمت در کشور شد.

وی همچنین خواستار وضع مالیات بر نقدینگی در جامعه شد و بیان کرد: دلالان مسکن و خودرو خرید این ۲ نیاز مردم را سخت کرده‌اند ولی اگر بر دارایی و نقدینگی، مالیات معقول وضع شود، قیمت‌ها متعادل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، وضع و اخذ مالیات را قدمی بزرگ برای تحقق عدالت در جامعه دانست و اضافه کرد: مالیات اگر در مسیر درست باشد، موجب کوتاهی دست سودجویان در تعیین نرخ بازار می‌شود.

وی خواستار هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید شد و نقدینگی را یک فرصت برای اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: پول سرگردان اگر مدیریت نشود، موجب گسترش بی‌عدالتی و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به وضع مالیات بر سکه‌های خریداری شده توسط مردم، این اقدام را کاری ارزشمند خواند و با حمایت از اقدام مشابه گفت: متاسفانه در فرایند اخذ مالیات، مبالغ تعیین شده مالیات آنقدر ناچیز است که بیشتر به ادای مالیات دریافت کردن شبیه می‌باشد.

او دستور مقام معظم رهبری برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در کشور توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) را اقدامی ارزشمند دانست و از اختصاص ۵۰۰ واحد از این مسکن‌ها به استان اردبیل خبر داد.

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه همچنین با اشاره به ماجرای توقیف غیرقانونی کشتی نفتی ایرانی توسط انگلیس گفت: آنها می‌خواهند با این کار ملت و دولت ایران را آزمایش کرده و با ارزیابی واکنش ایران، عرصه بین‌المللی را برای کشور ما تنگ کنند.

وی این اقدام دولت انگلیس را ادامه همان دشمنی دوران مشروطیت و نیز کودتای علیه دولت مصداق دانست و بیان کرد: آنها با جنگ روانی در صدد فریب دادن مردم ایران هم هستند و می‌خواهند ایران تسلیم خواسته آنها شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه ترس در ادبیات ایران جایگاهی ندارد، گفت: ترامپ وقتی دید که ایران قدرت خروج از برجام را دارد، هر روز برای مذاکره کردن راهی می جوید و همزمان به دروغ مدعی سرنگون کردن پهپاد ایرانی می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست به طور متوسط روزانه سه دروغ و تاکنون بیش از ۱۰ هزار دروغ گفته و امیدی به وعده‌های این دروغگو نیست.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرده است که دولت متبوعش خواهان برقراری روابط دیپلماتیک با ایران است که این درخواست نشان دهنده اقتدار ایران در برابر آمریکا، مقاومت مردم ایران و عملکرد پهپادهای یمنی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در خطبه‌های امروز نماز جمعه بیان کرد: حجاب داشتن مسلمانان ساکن اروپا، اساس تفکر لائیسیته اروپا را نگران کرده و برای همین برای داشتن حجاب جریمه و جزا تعیین کرده‌اند.

وی حجاب را حریم داشتن عنوان کرد و با بیان اینکه دین اسلام بی‌حجابی را جاهلیت می‌داند، افزود: بدحجابی تقدس ندارد و موجب مخدوش شدن وقار بانوان می‌شود.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟