خطر بیماری آلزایمر و مراحل اولیه شناخت این بیماری


بیماری آلزایمر یکی دیگر از بیماری هایی است که بسیار شایع شده است و  معمولا در سنین بالا این بیماری رخ می دهد این بیماری راه های پیشگیری و درمان زیادی دارد به همین منظور بهتر است قبل ازینکه به این بیماری مبتلا شوید تمامی راه ها پیشگیری از این بیماری را مطالعه کنید و … نوشته خطر بیماری آلزایمر و مراحل اولیه شناخت این بیماری اولین بار در خاتون...

بیماری آلزایمر یکی دیگر از بیماری هایی است که بسیار شایع شده است و معمولا در سنین بالا این بیماری رخ می دهد این بیماری راه های پیشگیری و درمان زیادی دارد به همین منظور بهتر است قبل ازینکه به این بیماری مبتلا شوید تمامی راه ها پیشگیری از این بیماری را مطالعه کنید و به آن ها عمل کنید تا از مبتلا شدن به این بیماری در امان باشید.

در این مقاله می خواهیم یکسری از علائم اولیه این بیماری را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با شناخت این بیماری بتوانی سریعا با آن مقابله کنید.

خطر بیماری آلزایمر و مراحل اولیه شناخت این بیماری

مراحل اولیه شناخت آلزایمر

آلزایمر در طول زمان میزان پیشرفتش در حال تغییر کردن است و هنگامی که شما به این بیماری مبتلا شده اید تغییرات این بیماری از سالها قبل در مغز شما آغاز شده است و به نام آلزایمر شناخته می شود. در ادامه به مراحل شناخت این بیماری پی می بریم.

بیشتر بخوانید: خواص ماهی برای سلامتی و جلوگیری از پیری زودرس

1- تغییر کردن رفتار ظاهری فرد

در مرحله اول و شروع بیماری فردی که به آلزایمر مبتلا شده باشد می توان گفت که هیچ نشانه خاصی را ندارد که شما بتوانید به راحتی آن را تشخیص بدهید به همین خاطر فقط با پِت اسکن و آزمایش نحوه عملکرد مغز را تشخیص داد که آیا فرد به بیماری آلزایمر مبتلا شده است یا خیر. اگر بیماری زیاد پیشرفت رفته باشد شما می توانید با مطالعه مراحل بعدی تشخیص دهید.

2- علائم و تغییرات بسیار ضعیف

در این مرحله ازبیماری شاید در نظر اول به نظرتان نیاید که مشکلاتی در رفتار شما ایجاد شده باشد اما به مرور زمان تغییراتی در رفتار شما ایجاد می شود که کاملا قابل تشخیص می باشد به این صورت که شاید فراموش کنید شی را در کجا گذاشته اید و یا کلمه ای را به یاد نیاورید. در چنین شرایطی نمی توان گفت که نشانه ی ازبیماری آلزایمر است شاید ناشی از کهولت باشد.

3- فراموشی های خفیف فرد

در این مرحله از بیماری فردی که دچار بیماری آلزایمر شده است کم کم متوجه تغییراتی در اخلاق و رفتار و همچنین استدلال فرد مبتلا می شوید به این صورت که :

فراموش کردن چیزی که به تازگی مطالعه کرده است پرسیدن یک سوال به صورت مکرر مشکلات بیشتر و بیشتر برای برنامه ریزی و ساماندهی امور ناتوانی در به یاد آوردن اسامی هنگام ملاقات با آدم‌ها

برای پیشگیری در این مرحله می توانید از یکی افراد نزدیک خود کمک بگیرید به این صورت که در تمامی کارهایی که شما فراموش می کنید را در زمانش به یاد شما بیاورند به طور مثال به یاد شما بیاورند که مهلت پرداخت صورت حساب هایتان را و یا یکسری از کارهایی که در آن روز باید انجام دهید را به طور کامل به شما یاد آوری کنند به این صورت که حافظه شما شوند.

4- فراموشی به صورت متوسط

در این مرحله از بیماری فرد مبتلا از فراموشی های جزئی و به مشکلات و فراموشی های زیادی مبتلا می شود در این مرحله استدلال و تفکر فرد عوض می شود به این صورت که:

جزئیات مربوط به خودش را فراموش کند در نوشتن تاریخ درست و مقدار دقیق روی چک مشکل داشته باشد فراموش کند در چه ماه یا فصلی هست در پختن غذا یا حتی سفارش دادن از روی منو دچار مشکل بشود

در این مواقع اگر فرد نزدیک شما دچار چنین مشکلی شده بود حتما به او کمک کنید تا کارهای روز مره خود را انجام دهد و همچنین مواظب باشید کسی از بیماری او سو استفاده نکند.

5- فراموشی به نسبت شدید

در این مرحله از بیماری کمی خطر ناک تر می شود و فرد مبتلا کم کم به فراموش کردن مسیر و خانه خود می شود و نمی تواند به درستی را ها را تشخیص دهد و حتی مسائل جزوی را به طور کامل فراموش کند به طور مثال نتواند تشخیص دهد در فصلی که هست چه نوع لباسی بپوشد و یا شماره تلفن و خیلی موارد دیگر را فراموش کند در این مواقع شما باید فردی که در این مرحله از بیماری قرار دارد کمک کنید به این صورت که :

صبح ها قبل از اینکه فرد مبتلا به آلزایمر از خواب بیدار شود لباس های مناسب با فصل را در کنارش بگذارید تا بتواند به خاطر بسپارد که چه نوع پوششی را باید در آن روز بپوشد.

وقتی فردی که آلزایمر دارد چند بار پشت سرهم ازشم سوال می کند با آراش پاسخ بدهید. و اگر می تواند قصه بگوید شما به قصه هایش گوش دهید و اجازه بدهید از قوه تخیلش و تصویر سازی اش استفاده کند.

6- فراموشی شدید

در این مرحله بیماری پیشرفت خود را کرده و به مرحله شدید رسیده است. در این مرحله ممکم است فرد بیمار بتواند کمی چهره هارا تشخیص بدهد ولی نمی تواند اسم ها را بشناسد و نام ها را فراموش می کند و حتی ممکن است با شخصی دیگر اشتباه بگیرد در این مرحله احتمال اینکه فرد دچار توهم شود هم وجود دارد. مثلا فکر کند باید به سر کار برود حتی با اینکه دیگر شغلی ندارد.

در این مرحله صحبت کردن برای فرد بیمار سخت می باشد و شما بهتر است با اون زیاد صحبت کنید و یا عکس های قدیمی را به اون نشان دهید برایش مطالب زیادی بخوانید.

7- فراموشی کاملا شدید

این مرحله از بیماری فرد بیمار به طور کامل حافظه خود را از دست داده است به طوری که حتی خوردن و راه رفتن خود را فراموش می کند شما باید در این مرحله به فرد بیمار کمک کنید به اون غذادهید و طریقه استفاده کردن از قاشق را به اون یاد دهید در تمامی کارها به او کمک کنید. این مرحله از بیماری بسیار حساس می باشد زیرا فرد حتی فراموش می کند که تشنه است و باید آب بخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا