امام جمعه قم: دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند


امام جمعه قم: دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند

شفقنا- خطیب جمعه قم بیان کرد: امروز هیچ یک از مسئولان دلبسته به بیگانگان نیست و دیپلماسی مقاومت مشکلات پیش روی ملت ایران را حل و پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد؛ اظهار داشت: […]

امام جمعه قم: دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند

شفقنا- خطیب جمعه قم بیان کرد: امروز هیچ یک از مسئولان دلبسته به بیگانگان نیست و دیپلماسی مقاومت مشکلات پیش روی ملت ایران را حل و پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد؛ اظهار داشت: معنای معیت خدا با انسان این است که هر انسانی در راه تقوا و مبارزه با وسوسه گام بر می دارد، بداند که تنها نیست و همراهی خدا را دارد و یقینا در همه کارها پیروز خواهد شد، جامعه ای که خدا را با خود داشته باشد هیچ دولت ستمگری نمی تواند بر آنها مسلط شود.

او با اشاره به تفسیر آیه ۸ سوره توبه و تذکر خداوند در مواجهه با مشرکین بیان کرد: نمونه عهدشکنی مشرکین را در رفتار اروپائیان مشاهده کردید آنان یازده پیمان با ما داشتند که به هیچ کدام عمل نکردند و دزدی دریایی انگلیس نمونه جدیدی از آن بود، خداوند در پایان این آیه در خصوص روحیه و رفتار مشرکین سه مطلب را بیان می کند.

سعیدی فاسق بودن مشرکین را یکی از ویژگی های بارز آنان دانست و گفت: این مشرکین اکنون در رابطه با شما تظاهر می کنند که مردمی پایبند به عهد و پیمان خود هستند حتی به زبان هم می گویند اما با این زبان بازی منافقانه و لبخندهای فریبکارانه سعی می کنند شما را خشنود کنند در حالی که عملا و قلبا از تعهدات خود سرپیچی می کنند.

امام جمعه قم عنوان کرد: گروهی از افراد در روابط اجتماعی نه ایمان دارند و نه برای جنبه های انسانی ارزشی قائل هستند، دسته دوم کسانی هستند که دین ندارند و بی مبالات در امر دین هستند اما جنبه انسانی خود با دیگران را حفظ می کنند و به عهد و پیمان خود پایبند هستند و امام حسین (ع) نیز در روز عاشورا خطاب به لشکر ابن سعد بر این نکته تاکید کردند.

او در خصوص ویژگی های گروه اول خاطرنشان کرد: با کسی که دین ندارد و جنبه های انسانی را رعایت نمی کند تحت هیچ شرایطی نمی توان ارتباط برقرار کرد زیرا به هیچ صراطی مستقیم نیستند، کسی که پای قرارداد خود نمی ایستد و با زبان قول می دهد اما به آن عمل نمی کند چنین انسانی دچار بیماری نفاق از نوع بدخیم است و همه باید در ازتباط با چنین انسانی جانب احتیاط را رعایت کنند.

سعیدی با اشاره به تذکرات این آیه به انسان گفت: با چنین مشرکینی که منافق هستند نمی شود مذاکره کرد و نمی شود به قول و قرار دادهای آنان اعتماد کرد، مومنین باید مراقب باشند که بازی های سیاسی و تبلیغاتی دشمن شما را فریب ندهد، زیرا بیشتر مشرکین خارج از چار چوب انسانی عمل می کنند و اعتقاد به روز قیامت ندارند و دنیا پرست هستند و مطاع چند روز دنیا را می خواهند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با دعوت همه مومنین به تقوای الهی بیان کرد: انسان باید در هر مسئولیت و شغلی که برعهده می گیرد رضای الهی را در نظر گیرد و به وظایف خود عمل کند و از انحراف و بیراهه رفتن پرهیز کند که چنین روحیه ای همان تقواست.

او با اشاره به دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: برگزاری تجمع عفاف و حجاب در ۲۰ تیر ماه و در ۴۰۰ شهر کشور با شعار حجاب حافظ حریم خانواده نشان از پایبندی مردم به ارزش های انسانی و اسلامی است و مردم ما برای چندمین بار گفتند که اسلام خواهان رفتار عفیفانه و دور از خودنمایی در سطح جامعه هستند و به مسئولان هم خاطر نشان کردند که باید زمینه های لازم جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و جامعه تامین شود.

سعیدی با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب ابراز داشت: رویکرد رهبری در مواجه با دشمن و پیشرفت داخلی متکی بر بکارگیری ظرفیت ملی، تقویت کارآمدی و حضور فعال جوانان مومن و انقلابی در عرصه مدیریت، فساد ستیزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی مقاومت در مقابله با دشمن است.

امام جمعه قم افزود: به طور قطع آینده روشن ایران برای حرکت در مسیر رشد و پیشرفت، اجرایی نمودن گفتمان رهبری در میان مسئولان و توجه عموم ملت ایران و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی است، در این میان با توجه بیانات صریح رهبری برای بی پاسخ نگذاشتن راهزنی دریایی انگلیس تاکید بر منطق و دیپلماسی مقاومت نیاز امروز ما است.

او بیان کرد: به فرموده رهبری امروز هیچ یک از مسئولان دلبسته به بیگانگان نیست و دیپلماسی مقاومت مشکلات پیش روی ملت ایران را حل و پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند.

سعیدی با بیان شاخصه های دیپلماسی مقاومت گفت: دیپلماسی مقاومت دارای دیپلماسی فعال با ابتکار، نوآور، برخوردار از خلاقیت و منطق و شجاعت و روحیه انقلابی است؛ یکی دیگر از شاخصه های آن مقابله با توطئه های دشمن است، دیپلماسی مقاومت توان آن را دارد که تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

امام جمعه قم ادامه داد: دیپلماسی مقاومت دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت و تحقق منافع ملی است؛ دیپلماسی مقاومت دیپلماسی اقتدار و باز دارندگی و تحقق منطق ولایت و معتقد به پشتوانه است.

او با بیان آثار دیپلماسی مقاومت خاطر نشان کرد: با دیپلماسی مقاومت نه جنگ رخ می دهد و نه ملت ایران تن به ذلت می دهد بلکه دست بیگانگان از منافع ملت ایران قطع می شود و نیز بستر های پیشرفت با اتکا به توانمندی داخلی فراهم می شود.

سعیدی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که سیاست تهدید و فشار در برابر ملت ایران نتیجه معکوس می دهد و ملت ایران را قویتر خواهد کرد. انتظار است که دستگاه دیپلماسی کشور با تداوم کاهش تدریجی تعهدات و شجاعت و ایستادگی و تاکید بر راهکارهای داخلی بر تقویت اقتصاد ملی و کوتاه کردن دست دشمنان در تعرض به منافع ملی عزت ملت ایران را به رخ اروپائیان بکشند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟