انتخابات میراث مهم انقلاب اسلامی و نماد مردم‌سالاری است


انتخابات میراث مهم انقلاب اسلامی و نماد مردم‌سالاری است

سمنان- ایرنا- سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: انتخابات نشاندهنده مردم‌سالاری دینی و میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و طبق قانون اساسی، نظارت بر سالم بودن انتخابات وظیفه شواری نگهبان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی عربی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: شورای نگهبان بدون توجه به هجمه‌ها و بر اساس قانون صلاحیت، نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کند.
وی ادامه داد: شورای نگهبان در این سال‌ها در برگزاری انتخابات سالم موفق بوده و هجمه دشمنان و رسانه‌های معاند گواه این گفته است.
عربی اظهار داشت: نظارت و بررسی قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی از لحاظ مطابق بودن با احکام اسلام و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است.
وی با بیان اینکه در مسیر رسیدن به اهداف باید صیانت و حفاظت انجام شود، ادامه داد: برای زنده نگهداشتن اسلامیت و جمهوریت نظام نیز صیانت و حفاظت مهم و اجتناب ناپذیر است.
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی پدیده بی مانند در دنیاست که با رهبری امام راحل و پشتیبانی مردم شکل گرفت و برای دور بودن از انحراف نیازمند حفاظت است.
عربی تصریح کرد: به منظور پاسداری از اسلام و اجرای قانون اساسی شورای نگهبان شکل گرفت و مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان رسمیت ندارد.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان مرکز قانون‌گذاری است و با نظارت بر قانون به دنبال حفاظت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
شورای نگهبان با حکم امام خمینی (ره) در اسفند ۱۳۵۸ خورشیدی تشکیل شد و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از ۲۶ تیر فعالیت خود را آغاز کرد.
۲۶ تیرماه ۹۸، سی و نهمین سالروز تأسیس شورای نگهبان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!