تحقق برنامه های قرآنی آموزش و پرورش نیازمند اعتبار است


تحقق برنامه های  قرآنی آموزش و پرورش نیازمند اعتبار است

زنجان - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تحقق برنامه و دستیابی به اهداف حوزه قرآنی این وزارتخانه نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

علیرضا کاظمی روز جمعه در جمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به نقش انکار ناپذیر مسابقات قرآنی در تربیت قرآنی افراد، افزود: به دلیل فرآیندهای مختلف که دانش آموزان طی می کنند، این رویداد مهم بستری برای شکوفایی استعدادهای قرآنی دانش اموزان در بخش های مختلف پژوهشی و آوایی است.

وی، بعد پنهانی این مسابقات را ایجاد انس و الفت با قرآن عنوان کرد و گفت: این رویداد ابزار و و سیله ای برای پیوند زدن دل های دانش آموزان و خانواده ها با قرآن و در واقع آغاز برای دائمی شدن پیوندها است.

این مسئول ادامه داد: مسابقات قرآنی نقش جریان سازی های فرهنگی داشته و از ابعاد مختلف می تواند تاثیر گذار باشد و برگزاری آن در مناطق مختلف کشور فضای شهرها را تغییر می دهد.

وی اضافه کرد: گردهمایی دانش آموزان نخبه سراسر کشور در واقع بزرگترین اردوی قرآنی بوده، زیرا در این اردو دانش آموزان تجربیات خود را مبادله می کنند، با داوران و چهره های برجسته قرانی آشنا شده و علاوه بر آن در جریان آخرین تولیدات، اثرهای قرآنی و ابزار ها وروش های آموزش قران نیز قرار می گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدیم وقتی نزدیک به هفت میلیون دانش آموزان از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند فواید متعددی دارد و به طور قطع می توان جامعه را به سمت قرآنی شدن پیش برد.

این مسئول ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش سال گذشته در کنار همه برنامه های قرآنی برنامه حفظ جزء سی و نهضت ملی جز ء سی را به عموان یکی از محوری ترین کارها مورد توجه قرار داد و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در این برنامه فرهنگی شرکت کردند.

وی یادآور شد: حفظ موضوعی و کلاس های تفسیر در بخش های مختلف، توسعه و تجهیز دارالقرآن های کشور و تقویت نیروی انسانی متخصص از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور از روز گذشته پنجشنبه در زنجان آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات ۴۹۲ دانش آموز دختر در رشته های پژوهش قرآنی شامل تفسیرقرآن، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه به مدت ۲ روز با هم رقابت می کنند.

۹۶۴۶/ ۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو