جلوه‌هایی از نماز جمعه قم


جلوه‌هایی از نماز جمعه قم

قم – ایرنا – ثبت نام آمران به معروف برای تذکر لسانی پیرامون حجاب، تبریک انتصاب آیت الله علیرضا اعرافی به عضویت فقهای شورای نگهبان، اجرای طرح رقابت در خدمت توسط بهزیستی حضور شخصیت‌های برجسته ملی و حوزوی، از جمله جلوه‌های نماز جمعه این هفته قم بود.

در نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله سید محمد سعیدی در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه و محسن خرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم حضور داشتند.

حضور جمعی از اهالی روستای مؤمن آباد قم در نمازجمعه نیز از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

تبریک انتصاب آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان

آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه (س) در پایان خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک انتصاب آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان توسط رهبر معظم انقلاب، توفیق بیشتر وی در خدمت ایشان به نظام اسلامی را خواستار شدند.

رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته با حکمی آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت و رئیس حوزه‌های علمیه کشور را به جای مرحوم آیت الله محمد مؤمن عضو فقید شورای نگهبان به عضویت در این شورا منصوب کردند.

خطیب جمعه قم همچنین در خطبه نخست نماز جمعه قم با بیان اینکه نمونه‌ای از عهدشکنی کافران و مشرکان را می‌توان در کارشکنی اروپایی‌ها در برجام مشاهده کرد گفت: توقیف نفتکشجمهوری اسلامی توسط انگلیس و عدم پایبندی اروپایی‌ها به ۱۱ تعهد خود در مقابل ایران در برجام نمونه‌هایی از عهدشکنی های اروپایی هاست.

اجرای طرح رقابت در خدمت توسط بهزیستی

در حاشیه نماز جمعه این هفته قم همچنین، اداره کل بهزیستی قم با اجرای طرح رقابت در خدمت، نسبت به سئوال‌های نمازگزاران جمعه پیرامون عملکرد این اداره کل پاسخ داده و درخواست‌های مردمی را پیگیری کردند.

هادی کریمی اصل، مدیرکل بهزیستی قم، نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم با بیان اینکه در استان ۶ هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش مستمری بگیری این سازمان هستند، گفت: ۲۱ هزار معلول دارای پرونده هستند که به آنان انواع خدمات به صورت مستمر ارائه می‌شود.

ثبت نام آمران به معروف برای تذکر لسانی پیرامون حجاب

در حاشیه نماز جمعه قم، از داوطلبان آمر به معروف برای تذکر لسانی پیرامون حجاب ثبت نام شد. در قالب این طرح که قرار است به زودی در خیابان‌های اصلی این شهر اجرایی شود، ۳۰۰ تیم پس از آموزش و ساماندهی نسبت به تذکر لسانی و امر به معروف پیرامون رعایت حجاب و عفاف ایجاد می‌شود.

همچنین در حاشیه نماز جمعه این هفته قم از «داوطلبان خادم افتخاری مصلای قدس» ویژه برادران ثبت نام به عمل آمد.

۷۴۰۴/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!