حج نماد اتحاد مسلمانان و ارتباط با پروردگار است


حج نماد اتحاد مسلمانان و ارتباط با پروردگار است

سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: حج نماد اتحاد مسلمانان، ارتباط آنها با پروردگارشان و نمودی از احسان و نیکوکاری است.

ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت:‌ مسلمانان با اخلاص به حج و به درون دنیای بیکران اسلام بروند چرا که حج از اهمیت ویژه ای در دین مبین اسلام برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه در حج یکسان و در یک طبقه هستند، افزود:‌ وقتی یک مسئول لباس مسئولیت را در آورده و لباس مرگ را در حج بر تن می کند معنویات را بدست می‌آورد و غرور و تکبر را کنار می‌گذارد.

ماموستا رستمی از مسلمانان خواست با حضور در حج برادری و برابری خود را به جهانیان نشان دهند و اضافه کرد: در حج کسی نشان ریاست بر تن ندارد و کارگر و مسئول و دارا و ندار همه یکسان دیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فریضه حج درس عرفان و خداشناسی به انسان می دهد و بهترین دعا در روز عرفه و صحرای عرفه است، حج را به کوره ای تشبیه کرد که گناهان انسان را از بین می‌برد و یادآور شد:‌ پاداش حج برای مومنین ورود به بهشت است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: کعبه اولین خانه ای است که توسط ملائک ساخته شده و هر روز ملائک به دور آن می گردند بنابراین با طواف کعبه با ملائک همگام می شویم.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید