محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان


محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان – ایرنا – تاکید منظومه فکری رهبری بر توحید، کوتاه نیامدن مقابل دشمن و مقابله با احتکار مسکن از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه شهرهای استان کرمان در این هفته است.

جیرفت:

به گزارش ایرنا، امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته نمازجمعه جیرفت گفت: در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی توحید موج می زند و در نتیجه شاهد شجاعت و اقتدار ایشان هستیم.

حجت الاسلام رضا سعادت فر به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار آنچه برای همه قابل لمس بود توکل رهبری به خداوند متعال است لذا همه باید از رفتار رهبری درس بگیرند و مردم و مسئولان باید به وعده های الهی ایمان داشته باشند.

وی بیان کرد: معظم له فرمودند اروپایی ها به هیچ تعهدی عمل نکردند و ما در مقابل این رفتار باید سرعت کاهش تعهدات را افزایش دهیم، از این رو مردم از مسئولان توقع دارند با اقدامات قاطع و روحیه انقلابی شاهد شکوفایی چرخ هسته ای و شکوفایی نظام باشند.

خطیب جمعه جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توقیف نفکتش ایرانی را توسط دولت انگلیس محکوم کردند و این عمل دولت انگلیس را دزدی برشمردند و با توکل و ایمان به خدا اعلام کردند که نیروهای مومن و انقلابی این اقدام دولت انگلیس را بی پاسخ نخواهند گذاشت لذا ۲ روز پس از این ماجرا شاهد توقیف یک نفتکش حامل قاچاق سوخت بودیم و این نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها جانشین آمریکایی ها هستند، اظهار داشت: بعد از توقیف نفتکش ایرانی، انگلیسی ها جرات عبور و مرور از خلیج فارس را پیدا نکردند و این به دلیل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: اقتدار نیروی دریایی ایران نتیجه توکل بر خدا و فرمانبری از ولایت است وبه فضل خدا بزودی شاهد تحقق وعده رهبری در مورد اسرائیل خواهیم بود.

امام جمعه جیرفت ضمن تشکر از مدیران صدا و سیما برای پخش سریال گاندو، گفت: این سریال باعث شد که مردم بدانند نیروهای امنیتی هوشیا ر و با بصیرت هستند لذا امیدواریم ساخت و پخش این مدل سریال ها ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت گروه های سیاسی به محبت، اظهار داشت: جناح های سیاسی بهم محبت کنند تا در نتیجه شاهد رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

سیرجان:

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه‌های نماز با اعلام این مطلب افزود: هرچه با اقتدار مقابل دشمن بایستیم دشمنان مستکبر ضعیف‌تر می‌شوند و این ضعف آشکار است همانطور وقتی که پهباد پیشرفته آمریکایی توسط یگان موشکی سپاه ساقط شد درخواست سران رژیم صهیونیستی از آمریکا این بود که هرگز علیه جمهوری اسلامی حرکتی انجام ندهید که ما نابود می‌شویم.

حجت الاسلام سید محمود حسینی گفت: وعده خداوند متعال است که حق همیشه پیروز و مورد حمایت پروردگار است و امروزه می‌بینیم سران کشورها و آمریکایی که مقابل اسلام و نظام اسلامی ایستادند وحشت و ترس سراسر وجودشان را فرا گرفته و همین‌هایی که تدارک حمله نظامی را می‌دیدند امروز اعلام می‌کنند ما هیچگاه جنگ و حمله‌ای علیه کشور ایران نداریم.

خطیب جمعه سیرجان به سخنرانی سید حسن نصرالله در سالروز جنگ ۳۳ روزه پرداخت و گفت: این سخنرانی موجی ایجاد کرد و وحشتی را در سران رژیم صهیونیستی انداخت و حتی نقاطی که در نقشه نشان می‌داد و در تیررس نیروهای حزب الله بود خبر از ویرانی گسترده اسرائیل در صورت حرکات خصمانه این رژیم علیه حزب الله و لبنان داشت.

وی افزود: سیدحسن نصرالله در سخنان خود امید به نماز خواندن در قدس را مطرح کرد که همه اینها باعث ترس و وحشت حاکمان صهیونیست شد و اینها همه از اقتدار و ایستادگی در مقابل دشمن است.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر گام دوم انقلاب گفت: تاکید رهبری نظام به جوانان خودسازی و آمادگی برای آینده انقلاب است که ما نیز در حوزه شهرستان جوانان مساجد را در همراهی و همفکری در مباحث فرهنگی و نمازهای جمعه مشارکت داده‌ایم و به زودی همایش بزرگ ۳۱۳ نفری یاوران نماز جمعه را خواهیم داشت وطی ماه‌ها به جوانان اعلام کرده‌ایم هرگونه پیشنهاد یا انتقاد در مورد مسائل مختلف از جمله فرهنگی دارند تحویل دفتر ستاد نماز جمعه داده و یا در صندوق‌های مستقر در مساجد ونماز جمعه‌ها بیندازند.

کرمان:

خطیب جمعه کرمان گفت: تعدد خانه های خالی از سکنه در کشور از احتکار مسکن خبر می دهد که مسئولان و دست اندرکاران باید حتماً به صورت جدی برای مهار قیمت ها و متوقف کردن این احتکار فکری بکنند و وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در آئین نماز جمعه این هفته کرمان در محل مصلای امام علی (ع) افزود: یکی از مسائل و دغدغه های امروز برای جامعه، مشکلات اقتصادی افزایش قیمت و اجاره مسکن است که در هفته های اخیر به یک مساله جدی تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: باید مسئولان ذیربط بر قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن نظارت جدی داشته باشند و یک سری مشکلات جزئی را که باعث بلااستفاده ماندن مسکن های مهر شده را حل کرده و هر چه سریعتر این مسکن ها را تحویل دهند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: همچنین می توانند با ساخت و ساز ساختمان های ارزان برای مردم و با در اختیار گذاشتن زمین هایی که در اختیار دولت است چاره ای بیاندیشند تا این دغدغه حل شود و موجبات پیدایش معضلات دیگر در جامعه نگردد.

وی خطاب به مسئولان ذیربط که پشت میزهای خدمت نشسته اند تصریح کرد: وقتی ارباب رجوع می آید باید در مقابلش تواضع داشته باشید و به آن احترام بگذارد چرا که او یک انسان مسلمان است.

خطیب جمعه کرمان همچنین گفت: این میزها که بر آن تکیه داده اید میز خدمت است و این مقام ها ماندگار نیستند بنابراین آقای مدیر، آقای مسئول، آقای کارمند، آقای کارگزار در مقابل مردم خدمتگزار و متواضع باشید.

وی با تاکید بر این امر که در مقابل دشمن نباید انسان نرم خویی داشته باشد گفت: دشمن نرم خویی را یک فرصت برای رسیدن به خواسته های خودش می داند و به همین لحاظ نباید چنین فرصتی را در اختیار او قرار داد.

خطیب جمعه کرمان همچنین با توجه به روز ۳۱ تیرماه که به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است گفت: سازمان بهزیستی سازمانی بزرگ است که برای خدمات توانبخشی به معلولان ذهنی و جسمی و حمایت از کودکان، زنان بی سرپرست و بدسرپرست و دیگر خدمات ارزنده تشکیل شده است.

حجت الاسلام عسکری افزود: چه خوب است که مردم جامعه یک بار هم که شده به محل نگهداری این افراد سر بزنند تا زبان شکر باز شود.

وی در ادامه به دزدی دریایی انگلیسی های خبیث اشاره کرد و گفت: پس از ردیابی و سرنگون کردن پهباد آمریکایی در باور دشمن نمی گنجید که نتواند به مرزهای ما نزدیک شود و همچنان دهانشان از این همه استقامت و جدیت از تعجب باز مانده است.

خطیب جمعه کرمان همچنین گفت: انگلیس نیز برای ابروداری آمریکایی ها در این چند روز اخیر نفتکش ایرانی را برخلاف تمام مقررات دزدیده است و خدمه آن را به گروگان گرفتند که در حال حاضر خدمه را آزاد اما کشتی را آزاد نکردند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران انگلیسی ها باید مطمئن باشند که از دست قدرتمند و توانمند نظامی ارتش و سپاه در زمان و مکان مناسب آنچنان سیلی خواهد خورد که برای دیگران درس عبرتی باشد.

وی همچنین با اشاره به خبر دروغ مبنی بر زدن پهباد ایرانی توسط آمریکایی ها گفت: هیچ پهبادی هدف قرار نگرفته است و اگر هم بوده از خودشان را هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام عسکری افزود: به دنبال خروج یک جانبه آمریکا از برجام از ۱۴ ماه قبل و ۱۱ تعهد برجامی را که اروپاییان به آن عمل نکردند ایران نیز خود را ملزم به عمل کردن به برجام نمی داند و اما ا گر به تعهدات خود عمل کردند ما نیز با آنها مذاکره می کنیم و الا دلیلی ندارد که کشوری مستقل و قدرتمند بخواهد در مقابل زیاده خواهی های دشمن سر تسلیم فرود بیاورد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: تشخیص یک عده انسان های عادل و بی طرف و بصیر و حضور شورای نگهبان بر قانون اساسی حقیقتاً یک حضور مبارکی است و شورای نگهبان همچون سدی است که از ورود آدم های مفسد و نامحرم و بی صلاحیت در پست های حساس مملکت جلوگیری می کند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به صحبت نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر اینکه زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند گفت: این نماینده نیز اعلام کرده است که آماده تعامل دیپلماتیک با ایران هستیم و در هیچ کجا خواهان جنگ با ایران نیستیم و این نتیجه استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در مقابل توطئه ها و تهدیدهای دشمنان است.

۷۴۵۰/۷۴۲۹/‏‬ ۷۴۳۵/‏‬ ۹۸۸۹/‏‬ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل