امام جمعه کرج: دشمنان در مقابل ملت ایران زانوی ذلت خواهند زد


امام جمعه کرج: دشمنان در مقابل ملت ایران زانوی ذلت خواهند زد

کرج - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به ادعای دروغین رئیس جمهوری آمریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی در خلیج فارس گفت: دشمنان به مدد الهی در مقابل ملت ایران زانوی ذلت خواهند زد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: دشمن برای روحیه دادن به سربازان ترسوی خود در خلیج فارس به دروغ پردازی روی آورده است.

وی با اشاره به دزدی دریایی نفتکش ایرانی در جبل الطارق گفت: انگلیسی‌ها آنقدر ترسو هستند که در این مدت که نفتکش ایرانی را دزدیده‌اند از ترس مقابله به مثل ایران جرأت عبور از تنگه هرمز را ندارند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: ترس دشمنان باعث شده که امروز برای روحیه دادن به سربازان خود دروغ بگویند و از سرنگونی پهپاد ایرانی در خلیج فارس سخن به میان آورند.

وی با اشاره به حمله سپاه به مقر ضد انقلاب در مرزهای های شمال غرب کشور گفت: گروهک‌های تروریستی از مدتی پیش در این منطقه تحرکاتی انجام دادند که با پاسخ کوبنده پاسداران انقلاب مواجه شدند.

امام جمعه کرج افزود: رزمندگان اسلام به همه دشمنان نشان دادند که اجازه تعرض به هیچکس را نخواهند داد و با سلاح‌های هدایت شونده مقررهای ترویست ها را در هم کوبیدند.

وی با اشاربه یاوه گویی های حکام امارات متحده عربی بیان داشت: البته شیخ حسن نصراله دبیرکل حزب الله لبنان پاسخ حکام این شیخ نشین را دادند.

آیت الله حسینی همدانی خطاب به حکام امارات گفت که شما طفیل آمریکا هستید و هنور اربابتان آمریکا پشت در است و با دم شیر بازی نکنید.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری بیان داشت: رهبر انقلاب مانند همیشه بیانات مهم و مفید را در خصوص مسائل نماز جمعه طرح فرمودند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: نماز جمعه تا پیش از پیروزی انقلاب در کشور فراموش شده بود که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که نماز جمعه در سراسر میهن اسلامی برپا می‌شود.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: در برخی کشورها نماز جمعه خوانده می‌شود اما دستوری و بی روح است که تمام خطبا یک مطلب را می‌گویند اما در ایران این شبکه نورانی و منسجم پاسخگوی سوالات و واسط بین مسئولان و مردم است.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در این دیدار به بیان قسمتی از مأموریت‌های ائمه جمعه اشاره فرمودند.

خطیب جمعه کرج گفت: بیان رهبر معظم انقلاب در روش عملی ائمه جمعه مهم بود که همه ما باید رعایت کنیم و دقت داشته باشیم که مطابق این فرامین حرکت انجام گیرد و از مسیر منحرف نشد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، ائمه جمعه باید مردمی باشند و این بحث مهم است و با کارهای سطحی و ادا درآوردن درست نمی‌شود بلکه عنوان جامع است و روح مردمی بودن قابل درک است.

امام جمعه کرج گفت: اینکه شخصی دغدغه کارهای مردم را داشته و به دنبال حل مسائل مردم باشد و بی تکلف در بین مردم حاضر شود مردمی است اما حرفی بزنیم که مردمی هستیم این نیست.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین توصیه‌های رهبر انقلاب نرفتن به سمت صاحبان قدرت، ثروت و افراد چرب زبان است چون این جایگاه سکوی پرتاب عده‌ای به سمت خلاف و انحراف از مسیر انقلاب می‌شود.

حسینی همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا مربوط به پا برهنه گان بوده و اگر عده‌ای از اول برای خودشان حریم قائل می‌شدند امروز شاهد حقوق‌های نجومی و غیره در کشور نبودیم.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: کسانی که اهل ثروت اندوزی، رانت و استفاده غیر قانونی از بیت المال هستند پدیده‌ای به نام آفات صاحبان ثروت را به وجود آورده اند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر برای ما عادی شد که با صاحبان ثروت بنشینیم، زبان ما بسته می‌شود کما اینکه شنیده شده افرادی که به موقع حرف بزنند لال هستند به خاطر اینکه در جای دیگر وامدار شده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب می‌فرماید صاحب منصبان دینی هرگز نباید با صاحبان قدرت و ثروت رفاقت و مراوده داشته باشند این است که ایشان مهمترین وظیفه نماز جمعه را تبیین می‌دانند و مسائله تبیین عمده ترین وظیفه اولیا الهی (ع) بوده است.

امام جمعه کرج گفت: یکی از کارهای خطیر، تبیین است که در روشن کردن بیان و مصادیق به برخی‌ها بر می‌خورد.

وی ادامه داد: گاهی تبیین در قالب سئوال یا انتقاد است که برای اصلاح امور بوده نه ایجاد تفرقه و شکاف.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: می نمی خواهم مچ بگیریم و اگر کسی این فکر را بکند من راضی نیستیم، نقد عملکرد را با نقد شخص باید تشخیص داد.

وی افزود: اگر ما از عملکرد شخصی انتقاد کردیم منظور این نیست که طرف بد است، باید بدانیم که تخریب شخصیت مسئول نشود و انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارض نداشته باشد.

امام جمعه کرج گفت: عده‌ای به نام حفظ وحدت می‌خواهند دهن‌ها را ببندند، برخی دستگاه‌ها به جای همراهی و حمایت خودشان در مقابل دستگاه دیگر قرار می‌گیرند و با مسائل فرهنگی سیاسی برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر قانون فصل الخطاب است وظیفه را برای صدا و سیما قانون مشخص کرده، بنابراین فشار بر این دستگاه توسط دستگاه دیگر غیر قانونی است و همه باید حفظ منافع ملی و سیاسی را مد نظر قرار دهند.

خطیب جمعه کرج به موضوع حمایت از جریان‌های انقلابی و خودش جوش فرهنگی اشاره کرد و افزود: این جریان‌ها باید برنامه داشته باشند.

وی گفت: اتخاذ مواضع و منطبق با سیاست‌های نظام باید مورد توجه جریان‌های انقلابی قرار گیرد.

حسینی همدانی اظهار داشت: با حرکت انقلابی کشور به اوج کمال می‌رسد و هر گونه کوتاه آمدن از این مواضع به ضرر انقلاب، مردم و کشور است.

وی با اشاره اقدامات اروپایی‌ها در خصوص برجام گفت که اقدام ایران در کمتر کردن تعهداتش، چهره اروپا را نشان داده زیرا اروپا با شیطان بزرگ همراهی دارد.

امام جمعه کرج افزود: غربی‌ها به ایران پیشنهاد مذاکره برسر موشک‌ها را می‌دهند که این مذاکرات نتیجه‌ای برای ایران ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: روحیه انقلابی راه نجات کشور در عرصه‌های مختلف است که البته نحوه درست عمل کردن جریان انقلابی مهم است.

وی اظهار داشت: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب، طرف گیری آرمان‌های انقلاب، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، حساسیت در برابر نقشه دشمن و داشتن تقوای دینی و سیاسی از شاخص‌های انقلابی بودن است.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش گفت که اصلاح اخلاقی جامعه در نماز جمعه پی ریزی می‌شود و نماز جمعه باید عامل وحدت در بین اقشار مختلف مردم باشد و خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و معارف الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی که امانتی به فرد سپرده می‌شود برای وی مسئولیت درپی دارد و باید آن را حفظ کند.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی امانت در دست مسئولان و مردم است.

وی خطاب به مردم گفت که با رأی ما مجلس ارزشی شکل می‌گیرد بنابر این باید درست انتخاب کنیم.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان استان البرز خواست به معماری اسلامی در ساخت و سازها و موضوع حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماندها بیشتر توجه کنند.

۷۴۱۰/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!