شبهات به شیوه‌های مختلف داخل کشور پمپاژ می‌شود


شبهات به شیوه‌های مختلف داخل کشور پمپاژ می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسئول نظارت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی گفت: شبهات به شیوه‌های مختلف، داخل کشور پمپاژ می‌شود و پیاده نظام‌های استکبار جهانی نیز این مباحث را در فضای مجازی منتشر و مطرح می‌کنند.

مجتبی حسین پور در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: معتقدیم اتاق فکر اصلی برنامه‌ریزی شبهات، سرویس‌های جاسوسی و امنیتی استکبار جهانی است یعنی قائل به این نیستیم که این مباحث همه به داخل کشور ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای نهادهای حساس از جمله شورای نگهبان برنامه‌های ویژه دارد.

وی با بیان اینکه نهاد شورای نگهبان در کشور نقش بی‌دلیل و اساسی برعهده دارد گفت: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است که وظیفه صیانت از این دو رکن اساسی را عهده‌دار است.

مسئول نظارت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با ضمانت اسلامیت نظام، شورای نگهبان با همفکری در مرکز فقهی و حقوقی بحث‌های مختلفی را از منظر تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی غالباً در زمینه مخالفت و موافقت با قانون اساسی پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ضمانت جمهوریت نظام برعهده دفاتر شورای نگهبان فعال در استان‌هاست اظهار داشت: شورای نگهبان براساس اصول قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، شورای اسلامی و همه پرسی را برعهده دارد.

حسین پور گفت: در استان‌ها و شهرستان‌ها دفاتر شورای نگهبان به نمایندگی از این شورا وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

وی به شبهات پیرامونی انتخابات اشاره کرد و گفت: هر سال قبل از جدی شدن فضای انتخاباتی و رقابت نامزدها، شاهد هجمه‌های تبلغیاتی از لطیفه تا مباحث تخصصی علیه شورای نگهبان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال افزود: دشمنان همواره برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن برنامه دارند.

مسئول نظارت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم که همیشه مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است اینکه هر جا دیدید دشمن از شما تعریف کرد، بدانید کارتان ایراد دارد و هرجا با عملکرد شما مقابله کرد بدانید در مسیر درست قرار دارید.

وی گفت: سالیان مختلف است که استکبار جهانی و پیاده نظام‌ها در داخل کشور علیه شورای نگهبان شبهه افکنی می کنند و این بدان معناست که این نهاد در مسیر درستی در حرکت است.

این مسئول نظارتی اظهار داشت: پاسخ به شبهات پاسخگویی به استکبار جهانی نیست چون برخی پیاده نظام‌های استکبار سال‌های متمادی خود در راس قدرت یا مسئول اجرایی بوده‌اند و بر مسایل کامل اشراف دارند بلکه پاسخ ما به عموم جامعه و مردم است که ما به عنوان نماینده شورا تکلیف داریم پاسخ افکار عمومی را بدهیم.

وی گفت: معتقدیم بعد از فتنه ۸۸ که چندین هزار نفر از مردم بعد از اعلام نتیجه انتخبات به خیابان آمدند، مقصر نبودند بلکه سئوال و شبهه داشتند لذا به مرور زمان وقتی به سئوالات افکار عمومی پاسخ داده شد روز به روز از تعداد این افراد کاسته شد.

حسین پور تصریح کرد: وظیفه داریم افکار عمومی را در ارتباط با نظارت قانونی که شورای نگهبان برعهده دارد، توجیه کنیم.

وی افزود: برخی در ارتباط با نظارت بر انتخابات سئوال دارند این در حالیست که نظارت امر کاملاً عقلایی است و تنها مربوط به انتخابات نیست بلکه در تمامی سیستم‌ها و دستگاه‌ها وجود دارد.

مسئول نظارت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی بیان کرد: مگر می‌شود نهادی در کشور مجری انتخابات باشد اما هیچ نظارتی بر آن نباشد لذا هیچ عقل سالمی نمی‌پذیرید در کشور نهاد نظارتی وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز با توجه به وضعیت اقتصادی سئوال مردم این است چرا نهادهای نظارتی وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

حسین پور یکی دیگر از شبهه‌های مردم را در ارتباط با نظارت استصوابی دانست و گفت: این شبهه همیشه نقل و نبات بعد از انتخابات بوده که برخی از مردم بعد از اعلام نتایج آن را نقض می کنند یا اذعان دارند، تقلب شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در هر شعبه انتخاباتی پنج گروه از حوزه‌های مختلف از جمله نیروهای امنیتی، نماینده نامزدها، بازرسی و سایر افراد حضور دارند.

مسئول نظارت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند رای‌ها را جابه جا کند گفت: باید هوشیار باشیم و سیستم نظارتی در انتخابات همیشه ملاک را آرای مردم می داند.

وی گفت: حواسمان باشد دشمن برای انتخابات امسال هم برنامه دارد، حتی مقام معظم رهبری پیش بینی کرده‌اند فتنه نیز ایجاد شود که حدس می‌زنیم بخشی از این بستر فتنه انتخابات پیش رو باشد.

حسین پور افزود: البته به معنا این نیست که حتماً فتنه خواهد شد اما نیروهای انقلابی باید هوشیار باشند و یکی از وظایف شورای نگهبان نیز اغنا کردن افکار عمومی است.

وی بیان کرد: امسال قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نخبگان، مباحث آموزشی و در راستای رفع شبهات انتخاباتی با حضور اعضای پژوهشکده شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این دوره های آموزشی نخبگان اغنا و به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی و شورای نگهبان پاسخگوی افکار عمومی مردم خواهند بود و از این طریق بنا داریم نظام جمهوری اسلامی را بیمه کنیم.

۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟